Угорщина не змінить позицію щодо українського закону про освіту без юридичних гарантій — Сійярто

Міністр закордонних справУгорщини Петер Сійярто заявив, що його країна не відмовиться від своєї політики стосовно українського закону про освіту без юридичних гарантій.

Міністр закордонних справ Угорщини Петер Сійярто заявив, що його країна не відмовиться від своєї політики стосовно українського закону про освіту без юридичних гарантій.

Про це він сказав на прес-конференції в Будапешті 12 лютого, йдеться на сайті уряду Угорщини.

Під час конференції Сійярто назвав право вето в НАТО «єдиним інструментом, з допомогою якого Угорщина може захистити закарпатських угорців і змусити Україну діяти згідно з міжнародними нормами».

«Хоча вони і намагалися чинити тиск на Угорщину, щоб ми не скористалися своїм правом вето, країна витримала тиск, тому що це обов'язок угорської зовнішньої політики, спрямованої на захист угорців, де б вони не жили», — заявив глава угорського МЗС і додав:

«Все має відношення до всього в міжнародній політиці, і з цієї причини Угорщина не погодиться з твердженням, що проблема меншин не повинна бути пов'язана з правом вето в міжнародній організації».

Раніше Міністерство закордонних справ Угорщини заявило, що не досягло домовленостей з Україною щодо мовної статті закону про освіту.

Генеральний секретар НАТО Йенс Столтенберг заявив, що рішення конфлікту між Україною й Угорщиною щодо мовної статті закону про освіту можливо міститься у висновках Венеційської комісії.

28 вересня в Україні набув чинності закон «Про освіту». Закон визначає, що мовою освітнього процесу в навчальних закладах є державна мова, але відповідно до освітньої програми можуть викладатися одна або кілька дисциплін на двох і більше мовах.

У МЗС Угорщини наголосили, що блокуватимуть євроінтеграцію України, якщо закон про освіту не змінять.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мовний закон: чому обурені Будапешт, Бухарест та Варшава?

Венеційська комісія у висновках стосовно статті 7 у законі «Про загальну середню освіту» визначила, що ця стаття є рамковою і підлягає деталізації, а також потребує подовження перехідного терміну для впровадження.

ДИВІТЬСЯ: Що не так в освітньому законі — рекомендації Венеційської комісії.