Національний банк України закликав українців, яким фінансові установи нав'язують супутні послуги, на кшталт страхування чи послуги нотаріуса, скаржитися на такі випадки.

Про це повідомляє прес-служба Нацбанку.

«Близько половини усіх скарг від споживачів на фінансові установи, які надходять до Національного банку, стосуються нав’язування непотрібних послуг. Наприклад, страхування, нотаріальних послуг тощо. Законодавство забороняє фінансовим установам нав’язувати послуги. Але упродовж останніх восьми років жоден державний орган не мав повноважень контролювати дотримання цієї норми», — повідомляють у Нацбанку.

Там зазначають, що після ухвалення закону про захист прав споживачів фінансових послуг, НБУ отримав право та обов'язок реагувати на скарги споживачів. Зокрема, Нацбанк може застосувати санкції проти тих фінансових установ, які порушують права споживачів.

Зазначимо також, що відповідно до чинного законодавства, банки не мають право займатися страховою чи нотаріальною діяльністю, тож, коли вони пропонують клієнтам послуги зі страхування, банки виступають лише посередниками зі страховою компанією.

20 вересня Верховна Рада ухвалила закон про захист прав споживачів фінансових послуг. Окрім іншого, законом передбачено покарання фінансових установ за надання неправдивої інформації про кредитні та депозитні ставки. 11 вересня 2019 року Рада підтримала цей закон у першому читанні.

12 червня у Нацбанку створили окремий підрозділ для захисту прав споживачів фінансових послуг.

Поділитись: