Державна Укрзалізниця може продавати близько 300 тисяч тонн металобрухту на рік і заробляти на цьому додатково 1-1,5 млрд грн. Але наразі цей потенціал не використовують повністю.

Таку оцінку дали експерти «Європейської бізнес-асоціації», яку оприлюднили на її сайті.

Вони зазначають, що надто повільними темпами переробляють вагони, списані на металобрухт. На місяць зараз переробляють 100-400 вагонів, що не відповідає потребам ринку. Оптимальна кількість переробки може становити 800-1000 вагонів, кажуть експерти.

Вони наголошують, що металобрухт — дефіцитна сировина для металургійної галузі України, і, враховуючи те, що Укрзалізниця є одним з найбільших утворювачів металобрухту, неефективний та непрогнозований процес його реалізації може призводити до збільшення дефіциту цього ресурсу на ринку. 

В Асоціації також кажуть, що через низькі темпи утилізації металобрухту власними силами, Укрзалізниця витрачає додаткові гроші на його зберігання та охорону, а сам він під дією корозії та інших зовнішніх факторів втрачає свою цінність.

Чому зацікавлений бізнес?

На думку експертів Асоціації, пришвидшити темпи переробки можна, продаючи металобрухт спеціалізованим металургійним підприємствам. Вони своєю чергою можуть залучати до переробки на території УЗ підрядні підприємства.

В Асоціації кажуть, що бізнес уже звернувся до прем’єра з проханням сприяти вирішенню проблемних питань реалізації та переробки металобрухту Укрзалізниці. Зокрема просять дати доручення Укрзалізниці та Мінінфраструктури прискорити темпи реалізації металобрухту.

Поділитись: