Воєнізована охорона з потяга №9/10 Київ-Маріуполь
Фото:

Анна Тохмахчі/hromadske

Укрзалізниця запустила перший пасажирський потяг — №9/10 «Київ-Маріуполь» — з воєнізованою охороною. Це сталося після нападу і спроби зґвалтування жінки у поїзді.

Про це повідомляє кореспондентка hromadske з київського вокзалу.

В.о. голови правління Укрзалізниці Іван Юрик розповів, що йдеться про власну воєнізовану охорону компанії, яка охороняє потяги, колії, мости, тунелі тощо. Тобто нових працівників не найматимуть. Такі охоронці мають спецзасоби — кийки, кайданки та засоби зв‘язку.

В одному потягу буде двоє охоронців.

«Ми намагатимемося втримати гендерний баланс і будуть в парі працювати чоловік та жінка, де буде не вистачати — лише чоловіки. В команді буде визначений старший. Вони будуть патрулювати вагони десь кожні пів години», — сказав Юрик.

Охорона буде поки у 10 потягах:

  • №10/9 Маріуполь — Київ;
  • №29/30 Київ — Ужгород;
  • №38/37 Київ — Запоріжжя;
  • №49/50 Київ — Трускавець;
  • №63/64 Харків — Київ;
  • №79/80 Дніпро — Київ;
  • №92/91 Львів — Київ;
  • №102/101 Київ — Херсон;
  • №106/105 Одеса — Київ;
  • №136/135 Київ — Покровськ.

Як працюватиме охорона?

За словами Юрика, застосувати спецзасоби охоронці можуть, якщо йдеться про «серйозне правопорушення» — пошкодження майна, розпивання алкогольних напоїв, бійку чи порушення громадського порядку. Тоді вони мають право затримати порушника до трьох годин і передати поліцейським на найближчій станції.

В разі порушення охоронці складатимуть протокол, також вони повинні знайти двох свідків, а всі події мають записувати на камеру, щоби потім передати запис поліції.

Як каже начальник київського загону воєнізованої охорони Олександр Задоя, вже створена інструкція для охоронців у потягах, однак показати її УЗ відмовляється, «бо вона потребуватиме змін» — через два тижні з урахуванням перших результатів її змінять.

Водночас Задоя обіцяє, що «скрутити» людину охоронці можуть лише у випадку загрози життю, здоров’ю пасажира, персоналу Укрзалізниці чи них самих.

Ще один важливий момент для пасажирів: через залучення охоронців ціни на квитки підвищувати не будуть.

Які ще заходи безпеки запроваджує УЗ?

Повноцінно запустити проект з воєнізованою охороною УЗ планує до кінця 2020 року, але це ще не все.

«Будемо оздоблювати також вагони відеокамерами. Будемо удосконалювати механізм співпраці з Нацполіцією», — сказав Іван Юрик.

За інформацією міністра інфраструктури Владислава Криклія, камерами вже оснащена третина пасажирських вагонів УЗ.

Крім цього, як розповів Юрик, боротиметься Укрзалізниця і з «зайцями», пасажирами, що їдуть без квитка.

Так, компанія планує повернути ревізорів внутрішньої безпеки, які, крім провідників, мають перевіряти пасажирів.

Ще керівництво вітчизняного перевізника роздумує над розробкою проекту «таємний пасажир». Тобто йдеться про підставних пасажирів, які проситимуться у провідників проїхати без квитка за готівку (у кишеню провіднику). В такий спосіб, якщо проект таки вирішать реалізувати, УЗ виявлятиме недобросовісних провідників.

Історія з нападом на жінку

Якщо ви не чули або забули, повернути охорону у потяги вирішили після нападу на жінку у вагоні поїзду «Маріуполь — Київ» 31 липня. Чоловік без верхнього одягу вдерся у купе до жінки, яка їхала разом зі своїм неповнолітнім сином, побив її та намагався зґвалтувати.

В Укрзалізниці розповіли, що нападник зайшов у потяг без квитка.

Правоохоронці відкрили кримінальне провадження, а підозрюваному суд обрав запобіжний захід — у вигляді 60 діб під вартою без права внесення застави.

Поділитись: