ENRU

Уряд схвалив зміни, завдяки яким на автобусних маршрутах зменшиться кількість «маршруток»

Уряд на засіданні 7 лютого ухвалив зміни до постанов Кабінету міністрів України, які дозволять змінити ситуацію на ринку регулярних автобусних перевезень.

«Прозора і чесна конкуренція приведе до того, що мільйони людей в Україні будуть користуватися не морально і фізично зношеними маршрутками, часто нелегально переробленими з вантажних мікроавтобусів, а сучасними, комфортними, безпечними автобусами», — написав на власній сторінці у Facebook міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Він нагадав, що підготовка цієї реформи розпочалась у 2016 році. А публікація документу відбудеться після доопрацювання з Міністерством соціальної політики та Асоціацією міст України.

Зміни стосуються «Порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах» та «Правил надання послуг на автомобільному транспорті».

За словами чиновника таким чином впроваджуються норми, які спрямовані на покращення безпеки та якості перевезень, а також створення належних умов для людей з інвалідністю.

Практичні зміни полягають в наступному:

  • запровадження конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом;

  • запровадження вимог щодо обов’язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю у кількості 35% до кінця 2019, а з 2020 року — 50%;

  • перевага на конкурсі надаватиметься перевізнику який пропонує низькопольні автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3-Євро 6);

  • перевізнику який працював на маршруті без порушень надається право продовжити дозвіл ще на 5 років за умови інвестування в оновлення автопарку;

  • спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути шляхом зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі та поступовий перехід на електронну систему подачі документів;

  • спрощення процедури відкриття нових автостанцій та врегулювання проблеми взаємовідносин перевізників та автостанцій.

    Омелян нагадав, що це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень. На черзі зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу та мережу автостанцій до потреб громадян та створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень по всій Україні.

Наприкінці листопада у КМДА повідомляли, що  40% маршруток у Києві працюють незаконно.