Після реформи ринку таксі в Україні водіям таких онлайн-служб, як Bolt, Uber, Uklon та інші, треба буде купувати спеціальний патент, щоб возити пасажирів.

Про це повідомив генеральний директор Директорату автомобільного та електричного міського транспорту Міністерства інфраструктури України Гамлет Погосян в етері телеканалу для окупованих територій «ДОМ». 

Він розповів про розробку законопроєкту, який має реформувати галузь таксі. Погосян каже, що для узаконення роботи водіїв некласичних таксі, які працюють на онлайн-сервіси, придумали «один дієвий спосіб».

Чиновник зазначає, що так таксують переважно звичайні громадяни, а не фізичні особи-підприємці чи юридичні особи. Відтак, щоб узаконити їхню роботу, Мінінфраструктури хоче ввести поняття «патенту».

За словами Погосяна, патент передбачає право на ведення подібного роду господарської діяльності.

«Насправді, ми створюємо умови, за яких би люди — а це сотні тисяч, які працюють у цій сфері незаконно і перевозять громадян, що є дуже відповідальним питанням, — працювали на законних підставах. Вибір у кожного громадянина буде або працювати на самого себе, купивши патент, або відкрити фірму і працювати як класична служба таксі», — пояснює Погосян.

Скільки коштуватиме патент?

Водій зможе купити його на один рік чи на місяць. Вартість річного буде зафіксована на рівні однієї мінімальної зарплати, яку фіксуватимуть щороку 1 січня. Якщо водій захоче придбати патент тільки на місяць, то відповідно він має поділити цю ціну на 12.

А от для електромобілів хочуть зробити пільги. Для них вартість патенту буде удвічі меншою, кажуть в уряді.

Реформа ринку таксі

Український ринок таксі, за оцінками Офісу ефективного регулювання BRDO, становить близько 40 мільярдів гривень. 98% його учасників — з 220 тисяч — працюють неофіційно: це позбавляє державу податків і підвищує ризики для пасажирів. Останнім часом в Україні активно розвиваються послуги онлайн-сервісів таксі, а на ринок вийшли світові гіганти цієї галузі, такі як Uber.

Відтак уряд хоче реформувати ринок і узаконити усі види такої діяльності. Пропонується розмежувати поїздки на таксі і перевезення автомобілями на замовлення. В останню категорію і повинні потрапити машини, які шукають за допомогою мобільних додатків.

Нині розробка відповідного законопроєкту вже на фінішній прямій і його цієї осені можуть розглянути у Раді.

Поділитись: