Учені з'ясували, що критика політичних конкурентів у соцмережах працює краще за підтримку «своїх». Але є одна загроза
Група психологів з'ясувала, що повідомлення у соцмережах з критикою та глузуваннями на адресу політиків з протилежною позицією працюють удвічі ефективніше за позитивні відгуки про тих, кого підтримує автор.
Про це йдеться у досліджені Кембриджського університету (Велика Британія), яке опублікували в науковому виданні Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Науковці проаналізували понад 2,7 мільйона твітів та публікацій у Facebook, оприлюднених американськими ЗМІ та членами Конгресу. Зокрема, учені зібрали публікації з більш ліберальних (наприклад, New York Times, MSNBC) та більш консервативних (наприклад, Fox News, Breitbart) ЗМІ, а також понад півмільйона твітів від республіканців та демократів у Конгресі.
Як виявилось, повідомлення, що зачіпають політичних опонентів, поширюють удвічі частіше. Також вони мають більше залучення, ніж позитивні повідомлення на підтримку політика, якому симпатизує автор.
Окрім того, дослідники з'ясували, що кожне додаткове слово, пов'язане з політичним конкурентом або протилежною політичною силою (наприклад, якби республіканці писали «Байден» чи «ліберальний»), збільшує шанси на поширення повідомлення до 67%.
Так, за словами авторів дослідження, критика політичної опозиції була найпотужнішим показником того, що повідомлення стане «вірусним», серед усіх, які науковці вимірювали. Це стосувалося як республіканських, так і демократично налаштованих ЗМІ, а також політиків у Facebook та Twitter.
Раніше дослідження вже показували, що на «вірусність» повідомлення в інтернеті впливає використання емоційно забарвлених слів ㅡ особливо тих, що викликають негативні емоції. Однак нове дослідження свідчить, що використання термінів, пов'язаних із політичними силами, майже у 5 разів ефективніше за використання негативно-емоційних слів і майже в 7 разів ефективніше, ніж використання морально-емоційних слів (наприклад, зловживання, честь, гнів).
Чим це загрожує?
Автори дослідження кажуть, що це може загрожувати політичною поляризацією та вплинути на демократичні процеси у США й інших країнах.
«Наше дослідження показує, що ненависть до політсили набагато краще привертає нашу увагу в інтернеті, ніж прихильність. Це може підживлювати небезпечний політичний клімат», ㅡ зазначив дослідник Стів Ратджі.
Окрім того, проблему загострює те, що нові алгоритми соцмереж оцінюють глибину залучення людей за кількістю реакцій та коментарів. Наприклад, публікації у Facebook із критикою отримують більше негативних емодзі-реакцій, ніж «позитивні» пости ㅡ «сердечок». Так, намагаючись об'єднати користувачів і просуваючи цей пост, соцмережа лише сприятиме поширенню ворожості, кажуть дослідники.
«Якщо компанії соціальних мереж не почнуть карати публікації, що поляризують людей, і винагороджувати більш конструктивні дописи, ці платформи будуть і надалі охоплені політичною ворожнечею, яка ризикує перерости в реальні негаразди. Це може означати радикальне переосмислення своїх моделей для отримання доходу», ㅡ зазначив співавтор дослідження Ван дер Лінден.
- Поділитися: