Відкриття Венеційського кінофестивалю: критика Романа Полянського і квоти для жінок
28 серпня відкрився 76—й Венеційський кінофестиваль. Адміністрація і журі в перший день посперечалися з приводу участі режисера Романа Полянського та потреби квот для жінок—учасниць.
Як повідомляє The Guardian, ситуація з Полянським обтяжена його репутацією після того, як він зізнався у статевих зносинах із неповнолітньою в 1977 році. Щоб уникнути правосуддя, режисер наступного року переїхав зі США до Європи.
Коли в липні 2019 року Венеційський фестиваль оголосив про присутність кінострічки Романа Полянського на фестивалі, це спричинило негативну реакцію в соціальних мережах.
На прес-конференції з нагоди відкриття фестивалю директор заходу Альберто Барбера сказав, що взяти фільм Полянського An Officer and a Spy («Офіцер і шпигун») до участі у фестивалі було правильним рішенням.
«Історія мистецтва рясніє митцями, які скоїли злочини, але чиїм доробком ми продовжуємо захоплюватися. Те саме стосується і Полянського. На мою думку, він є одним із останніх майстрів європейського кіно. Ми не можемо чекати 200 років, щоб вирішити, чи його фільми видатні або приречені на забуття. Естетичну оцінку треба давати відразу», — сказала Барбера.
Вона додала, що може вирішувати лише, чи може фільм бути на фестивалі, чи ні, але не те, чи потрібно відправити людину до в’язниці.
Голова міжнародного журі Лукреція Мартел погодилася на включення фільму Полянського, але не визначилася з особистим ставленням до режисера.
«Мені важко судити про чоловіка, який вчиняє злочин такого рівня і якого пізніше засудили, і чия жертва вважає себе задоволеною компенсацією. Мені важко визначитися, яким має бути правильний підхід до людей, які скоїли певні дії та були за них засуджені», — сказала вона.
У відповідь на критику Венеційського фестивалю за малу частку жінок-режисерів серед учасників Мартел прокоментувала ідею про запровадження гендерних квот.
«Квоти неприйнятні. Але інших шляхів гарантувати включення жінок або надати їм позицій, на які вони заслуговують, немає», — сказала вона.
Барбера ж зазначив, що досягти квоти режисерів і режисерок у співвідношенні 50/50 буде важко, тому що наразі лише 23% фільмів, які журі розглядало як потенційних учасників фестивалю, були створені жінками.
З-поміж 21 фільмів лише 2 були створені жінками — The Perfect Candidate («Ідеальний кандидат») саудівської режисерки Хайфи Аль Мансур і Babyteeth («Диятчі зуби») Шенон Мерфі зі США.
Автор: Ігор Бігун
- Поділитися: