За півтора місяця майже вдвічі менше українців стали вважати себе заможними — КМІС
Відсоток українців, які зараховували себе до умовно заможних верств, на початку червня склав 12%, тоді як наприкінці квітня цей показник складав 20,5%. Про це свідчить нове опитування Київського міжнародного інституту соціології.
До умовно заможних автори опитування віднесли тих, хто може дозволити собі купувати деякі коштовні речі, як-от телевізор чи холодильник, або можуть дозволити собі що завгодно.
Водночас із кінця квітня до початку червня зросла кількість людей із умовно середнім рівнем добробуту (можуть дещо відкладати, але не можуть дозволити покупку таких речей, як телевізор чи холодильник) — із 30 до 36%. А також — тих, чий добробут є низьким (вистачає грошей на їжу, але вже не на одяг): із 34% до 37%.
Водночас рівень абсолютної бідності (тих, кому не вистачає грошей на їжу) практично не змінився — 11.5% наприкінці квітня проти 12% на початку червня. А понад 12% відмовилися відповідати на запитання соціологів.
«Таким чином, за цей період фіксується зниження добробуту населення, хоча при цьому принаймні поки що немає переходу до абсолютної бідності», — зазначається в повідомленні КМІС.
З 24 травня по 4 червня 2020 року КМІС провів опитування методом CATI (телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Вибірка репрезентативна для дорослого населення (віком 18 років і старше) України. До вибірки не потрапили території, які тимчасово не контролюються владою України — АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей.
Під час опитування проведено 4000 інтерв'ю. Статистична похибка вибірки (з ймовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищує: 1,7% для показників, близьких до 50%, 1,5% — для показників, близьких до 25%, 1% — для показників, близьких до 10%, 0,8% — для показників, близьких до 5%, 0,4% — для показників, близьких до 1%.
Також у прес-релізі КМІС наводяться результати опитування, проведеного 17-25 квітня 2020 року, за аналогічною методикою. Під час цього опитування було проведено 6024 інтерв’ю. Статистична похибка вибірки (з ймовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищує: 1,4% для показників, близьких до 50%, 1,2% — для показників, близьких до 25%, 0,8% — для показників, близьких до 10%, 0,6% — для показників, близьких до 5%, 0,3% — для показників, близьких до 1%.
- Поділитися: