Заступниця міністра оборони перевірила роботу ВЛК у районах бойових дій. Виявила проблеми

Заступниця міністра оборони Ганна Маляр та командувачка Медичних сил ЗСУ, генерал-майор медичної служби Тетяна Остащенко перевіряють роботу ВЛК у районі бойових дій
Заступниця міністра оборони Ганна Маляр та командувачка Медичних сил ЗСУ, генерал-майор медичної служби Тетяна Остащенко перевіряють роботу ВЛК у районі бойових дійTelegram / Ганна Маляр

Заступниця міністра оборони Ганна Маляр разом із командувачкою Медичних сил ЗСУ Тетяною Остащенко перевірила роботу військово—лікарських комісій у районах бойових дій. У Міністерстві оборони пообіцяли відреагувати на скарги військових.

Про це Маляр розповіла у своєму Telegram-каналі.

Заступниця міністра зазначила, що поспілкувалася з військовими, які зараз проходять ВЛК, зокрема з тими, хто стоїть у чергах.

«Це різні категорії. Є бійці після поранення, є ті, чий стан здоров’я за час служби погіршився, є й ті, хто самовільно залишив бойові позиції, наразивши на смертельну небезпеку побратимів, та в межах кримінального провадження проходить ВЛК», — розповіла Маляр.

За її словами, ситуація з ВЛК у районах бойових дій — різна: десь є черги та скарги від військових, а в інших місцях цього немає.

«Проблеми є. І це зрозуміло. Система ВЛК до повномасштабного вторгнення обслуговувала значно меншу кількість людей і зовсім в інших умовах», — пояснила заступниця міністра.

Маляр додала, що у фронтових районах створені додаткові ВЛК. Під потреби пристосували те, що є «в ресурсі міст на лінії зіткнення».

Вона пообіцяла, що міністерство за результатами перевірки проведе роботу в тих ВЛК, на які є скарги.

Що передувало?

У лютому заступниця міністра оборони Ганна Маляр повідомила про роботу низки міністерств над тим, щоб спростити для військовослужбовців процес проходження військово-лікарської комісії. Зокрема, йдеться про автоматизацію та диджиталізацію процесів.

Перед тим уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець заявив про ймовірне порушення права військовослужбовців на належне медичне обслуговування.

Представники офісу омбудсмена перевірили клініку амбулаторно-поліклінічної допомоги Медичних сил ЗСУ, після чого констатували, що відсутність електронного документообігу та електронного запису на приймання до лікаря призводять до паперової тяганини й черг.

Військовослужбовці з різним ступенем травм були змушені годинами чекати в черзі до лікаря. Окрім того, черги до деяких фахівців становили понад 500 людей.

У квітні в Міністерстві оборони заявили, що працюють над створенням військово-лікарських комісій у цивільних медзакладах і впровадженням електронного документообігу.