Чому немає мобільного та інтернет-зв’язку під час відключення світла — пояснили в Мінцифрі
Під час обмежень електроспоживання українці помітили перебої з мобільним зв’язком та інтернетом. Причиною є різке зростання навантаження на мережі.
Про це сказав директор департаменту з розвитку фіксованого інтернету Мінцифри Юрій Мацик в етері телемаратону.
Він пояснив, що в Україні 80% використання інтернет-трафіку відбувається через фіксовану WiFi-мережу. Але коли вимикається світло, телефони громадян автоматично шукають мобільну мережу. І в цей момент кількість користувачів мобільної мережі зростає у десятки разів — більше, ніж та може обслуговувати.
Розширити можливості мобільного інтернету не вийде, бо це залежить від частотного ресурсу, а він обмежений.
«Це ресурс, на який видають ліцензії операторам. Вони сьогодні використовують усе доступне. Ба більше, держава проводила у 2020 році рефармінг частот, це був великий проєкт, щоб збільшити пропускну здатність і покриття. Сьогодні є можливість лише, щоб фіксовані оператори та громадяни-користувачі разом турбувалися про той інтернет, яким ми користуємося вдома, де ми здебільшого використовуємо трафік», — сказав Мацик.
Компанія «Київстар» також розповіла hromadske, що тривалі відключення електроенергії безпосередньо впливають на роботу телеком-мереж, оскільки обладнання мобільного та фіксованого зв`язку потребує стабільного енергопостачання.
Так, на базових станціях установлюють акумулятори, які забезпечують роботу без зовнішнього живлення до 4 годин. На 2,3 тисячі станціях стоять генератори. А у 23 тисячах багатоповерхівок — джерела безперебійного живлення.
Однак самим акумуляторам теж треба заряджатися, що займає 4-6 годин. Для джерел безперебійного живлення треба 8 годин для підзарядки. А через те що відключення не завжди прогнозовані, акумулятори не встигають заряджатись.
«Київстар» запевняє, що усі визначені РНБО критично важливі об`єкти під'єднані до живлення від генераторів. Під'єднати до автономної генерації усі без винятку об`єкти телеком-мереж технічно неможливо. Тому під час масштабних і довготривалих відключень світла, компанія змушена встановлювати пріоритети у забезпеченні живлення базових станцій.
Що робити користувачам?
«Ми сподіваємось на розуміння українців та зважене ставлення громадян до користування послугами зв`язку у випадках блекаутів. Важливо, щоб користувачі утримувалися від використання важкого контенту (перегляд відео, здійснення відеодзвінків) через мобільний інтернет під час блекаутів, тоді акумулятори на базових станціях зможуть працювати довше», — закликали у «Київстар».
Якщо у вашому населеному пункті немає електропостачання, краще спілкуватись за допомогою телефонних дзвінків, SMS і текстових повідомлень у месенджерах.
Також працює «національний роумінг»: якщо зник сигнал вашого оператора, можете спробувати скористатись мережею іншого без додаткової плати та зміни номера. Для цього треба в налаштуваннях телефону обрати «автоматичний вибір мережі». А якщо смартфон не реєструється в мережах інших операторів, — обрати вручну іншу доступну мобільну мережу.
Мацик зауважив, що різні інтернет-провайдери мають різні можливості, тому варто поцікавитися у вашого — протягом якого часу він може підтримувати мережу під час знеструмлення.
«Ви чуєте, наприклад: 4 години. І розумієте, що для вас немає нічого критичного бути 4 години без зв’язку. Якщо для вас є критичним завжди залишатися на зв'язку, як у мене, — я ще у 2022 році шукав [відповідного] провайдера у сусідніх будинках і замовляв підключення», — сказав Мацик.
- Поділитися: