Вартість будівництва Подільського мосту зросла вдвічі: прокуратура вимагає визнати договір недійсним

Подільська окружна прокуратура Києва вимагає через суд визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту. Зазначають, що ціна будівництва за 6 років зросла вдвічі — до 8,7 млрд гривень — і продовжує зростати.
Про це повідомляється на сайті Київської міської прокуратури.
Як розповіли у прокуратурі, у квітні 2017 року КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та приватне товариство уклали договір генпідряду на будівництво Подільського мосту вартістю понад 4,3 млрд гривень.
Однак протягом 6 років сторони укладали додаткові угоди, які збільшували строк та вартість будівництва. Станом на грудень 2024 року за договором сплачено понад 8,7 млрд гривень.
Також у прокуратурі згадали, що Антимонопольний комітет України виявив: ще у 2017 році двоє учасників тендеру, зокрема переможець, узгоджували свої дії.
Так, учасники тендеру користувались однією IP-адресою та одним пристроєм, комунікували між собою, залучали одну й ту й саму людину.
Упродовж 2022-2023 років ці товариства намагались оскаржити рішення АКМУ в судах, однак суди всіх інстанцій відмовили у задоволенні цих вимог.
Прокурори подали до Господарського суду Києва позов з вимогою визнати недійсним договір генпідряду з компанією, що будує міст з 2017 року.
Нагадаємо, рух Подільсько-Воскресенським мостовим переходом з правого берега на лівий для легковиків та міського пасажирського транспорту відкрили 1 грудня.
Будівництво Подільського мосту
Міст у Києві через річки Дніпро і Десенка, що має з’єднати Поділ із лівобережними районами Воскресенка та Райдужний масив, розпочали будувати ще 1993 року. Однак майже одразу будівництво зупинили через відсутність фінансування.
До проєкту повернулися тільки через 10 років. Тоді спорудження моста планували закінчити у 2008 році. Та через брак фінансування у 2010 році будівництво знову відклали.
За планом, вся конструкція складатиметься з трьох мостів та естакад, які їх з’єднують. На верхньому ярусі передбачається шість смуг для руху автотранспорту — по три в один бік, на нижньому — дві колії метро зі станціями «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенка», які будуть розташовані на нижньому метроярусі мостового переходу.
Із будівництвом Подільського мосту пов’язані кілька скандалів та інцидентів. Один із них трапився 18 листопада 2011 року, коли в Дніпро впав плавучий кран «Захарій LK-600».
Міст також фігурував у популярній культурі та рекламі. Так, у 2017 році на цьому мосту зняв кліп французький репер Orelsan, а у 2019-му міст потрапив до реклами BMW.
- Поділитися: