TikTok та X просувають серед німецьких користувачів ультраправу «Альтернативу для Німеччини» — дослідження

Алгоритми соціальних платформ TikTok та X перед виборами в Німеччині просувають більше правого політичного контенту, ніж лівого.

Про це йдеться в дослідженні Global Witness, на яке звернуло увагу видання TechCrunch.

Так, згідно з дослідженням, алгоритми обох платформ серед рекомендованого користувачам контенту пропонували більше публікацій про ультраправу партію «Альтернатива для Німеччини».

Найбільшу політичну упередженість Global Witness виявила в TikTok, де 78% політичного контенту, який алгоритмічно рекомендувався тестовим обліковим записам, був на підтримку АдН. У X цей показник становив 64%.

Також організація з’ясувала, що обидві платформи загалом показують позапартійним користувачам у Німеччині вдвічі більше правого контенту, ніж лівого. У TikTok правий контент пропонувався у 74% випадків, а в X — у 72%.

Global Witness також проаналізувала контент в Instagram, але рівень політичної упередженості там виявився трохи нижчим: 59% контенту там було правого спрямування.

Зазначається, що отримані результати збігаються з іншими дослідженнями соціальних медіа, проведеними Global Witness щодо останніх виборів у США, Ірландії та Румунії.

Нагадаємо, раніше власник X Ілон Маск, який очолює Департамент ефективності уряду (DOGE) в адміністрації президента США Дональда Трампа, відкрито підтримав АдН, назвавши партію «рятівницею країни». Він також дистанційно виступив на її мітингу, висловивши думку, що «німці хочуть більше самовизначення».

Як проводили дослідження?

Дослідники створили по три акаунти в TikTok, X та Instagram, підписавшись на сторінки чотирьох найбільших політичних партій Німеччини: Християнського-демократичного союзу, Соціал-демократичної партії Німеччини, «Альтернативи для Німеччини» та «Зелених». 

Також тестові акаунти підписали на облікові записи лідерів цих партій: Фрідріха Мерца, Олафа Шольца, Аліси Вайдель та Роберта Габека.

З кожного акаунту дослідники переглянули п’ять найпопулярніших публікацій від партій та їхніх лідерів. З контентом усіх політичних сил тестери взаємодіяли протягом однакового часу — 30 секунд.

У такий спосіб дослідники хотіли показати системі, що вони є позапартійними та цікавляться всіма політичними силами.

Коли дослідники проаналізували вміст, який кожна платформа надсилала тестовим обліковим записам як рекомендацію, то виявили суттєвий перекіс праворуч.