Газпром подав ще одну заявку на прокладання «Північного потоку-2» у водах Данії
Дочірня компанія Газпрому Nord Stream 2 AG, яка займається будівництвом російського морського газопроводу в обхід України «Північного потоку—2», подала ще одну заявку на прокладання газогону у територіальних водах Данії.
Про це йдеться у повідомленні російської компанії.
Там зазначають, що це вже третя заявку, яку компанія подає на розгляд до відповідних органів Данії. За попередніми двома відповіді досі не надійшло. Мова йде про альтернативний маршрут прокладання «Північного потоку-2» на південь від данського острова Бронхольм.
У російській компанії зазначають, що морський шельф, яким запропонували прокласти «Північний потік-2», раніше був спірним, зокрема на нього претендувала Польща. Наразі відповідну угоду між Данією та Польщею щодо цієї ділянки шельфу підтримав парламент Данії, однак не ратифікував парламент Польщі.
27 березня повідомлялось, що Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх територіальних водах. Водночас на розгляді в уряду Данії наразі перебуває ще 2 альтернативні маршрути прокладання газопроводу.
Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.
Напередодні у Дані повідомляли, що поки не мають наміру дозволяти Росії будувати «Північний потік-2» у своїх водах через агресію Росії на Сході України та у Криму. Водночас у Газпромі зазначили, що газопровід готовий на третину.
Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.
Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.
Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.