Уряд Данії продовжує розглядати два альтернативні маршрути на прокладання російського газопроводу в обхід України «Північного потоку-2», водночас за одним з маршрутів переговори про дозвіл вже припинилися.

Так, енергетичне агентство Данії запросило у Газпрому додаткову екологічну оцінку щодо прокладання «Північного потоку-2» на південь від данського острова Бронхольм, повідомляє «Интерфакс» з посиланням на прес-службу дочірньої компанії Газпрому Nord Stream 2 AG.

Крім цього на розгляді у данської урядової організації перебуває ще одна заявка на прокладання «Північного потоку-2» на північ від острова Бронхольм. Щодо третьої заявки — прокласти газопровід на північний захід від цього острова — перемовин вже не ведуть, повідомляють у прес-службі Нафтогазу.

Відтак, з трьох потенційних маршрутів, якими можуть прокласти «Північний потік-2», переговори тривають за двома, за якими у Данії вимагають у Газпрому додаткових документів.

27 березня повідомлялось, що Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх територіальних водах.

Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у майже всіх країнах, через води та територію яких планують прокладати трубопровід, зокрема у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.

Напередодні у Дані повідомляли, що поки не мають наміру дозволяти Росії будувати «Північний потік-2» у своїх водах через агресію Росії на Сході України та у Криму. Водночас у Газпромі зазначили, що газопровід готовий на третину.

Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.

Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.

Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.

Поділитись: