Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх водах — Нафтогаз

Національна енергетична агенція Данії відмовила Газпрому у будівництві «Північного потоку—2» у своїх територіальних водах.

Про це повідомив голова Нафтогазу Андрій Коболєв.

«Газпром отримав чергову відмову в Данії щодо маршруту Північного потоку-2. Це, звичайно ж, проект не вбиває. Поки що», — зазначив Коболєв.

Водночас у Нафтогазі не виключають того, що Газпром може прокласти трубопровід в обхід територіальних вод Данії, однак на це російській компанії знадобляться додаткові зусилля та ресурси.

Зазначимо, що 25 березня у Газпромі повідомляли, що очікують отримати дозвіл Данії на прокладання «Північного потоку-2».

«Є вагомі причини очікувати, що ми отримаємо цей дозвіл», — повідомив представник дочірньої компанії Газпрому Йєнс Мюллер під час прес-конференції у Берліні

Напередодні у Дані повідомляли, що поки не мають наміру дозволяти Росії будувати «Північний потік-2» у своїх водах через агресію Росії на Сході України та у Криму. Водночас у Газпромі зазначили, що газопровід готовий на третину.

Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у майже всіх країнах, через води та територію яких планують прокладати трубопровід, зокрема у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.

Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.

Нагадаємо, Німеччина дозволила прокласти «Північний потік-2» на своїй території. США попередили Німеччину про санкції через газопровід «Північний потік-2».

Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.

Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.