Перші вісім іноземних суден уже прибули до портів України — ВМС

Військово—морські сили ЗСУ долучились до організації забезпечення перевезень агропродукції цивільними суднами через гирло Бистре суднового ходу річки Дунай у Чорне море. Так, перші вісім іноземних суден уже прибули до портів України.

Про це повідомила пресслужба ВМС ЗСУ.

Там зазначили, що використання вказаного каналу стало можливим завдяки звільненню острова Зміїний від російських окупантів.

«Раніше світовим компаніям з морського транспортування доводилося використовувати канал Судноплавна протока гирла Дунаю в Румунії.Суліна через блокаду цивільного судноплавства, що призвело до скупчення великої кількості суден та значного перевантаження каналу», — додали у пресслужбі.

Водночас у ВМС зазначили, що більшість портів України досі залишаються закритими, а деякі з них окуповані. Підрозділи рф продовжують завдавати ударів по об'єктах критичної інфраструктури та цивільних суднах у Чорному морі.

Блокування портів

У Міністерстві закордонних справ України наголошують, що для безпечного розблокування українських портів необхідна міжнародна місія військово-морського флоту. Також стоїть питання, чи зможе вона відкривати вогонь, якщо рф вдасться до провокацій.

Туреччина, яка веде переговори з росією щодо розблокування українських портів, заявляла, що розглядають різні шляхи, якими українське зерно можна постачати світу — зокрема обговорюється механізм так званого зернового коридору за участі ООН, України, росії та Туреччини.

В МЗС зазначали, що станом на 21 червня не було конкретних домовленостей про проведення чотиристоронніх переговорів. Турецькі медіа писали, що на зустрічі мають узгодити механізм роботи зернового коридору. Імовірно, згідно з цим механізмом, через протоки Босфор і Дарданелли в найближчі 6-8 місяців на світові ринки поставлять 35-40 млн тонн українського зерна. Насамперед очікується вихід торгових суден, які стоять у порту Одеси.

Міністр закордонних справ Туреччини Мевлют Чавушоглу також повідомляв, що безпечний маршрут можна прокласти зонами, де немає мінного забруднення, тому необхідності розмінування чорноморського узбережжя для початку експорту немає.