Світові автовиробники втратили чверть трильйона доларів через пандемію. А от Tesla вдалося навіть заробити

У першій половині 2020 року через пандемію коронавірусу світові автовиробники втратили близько $250 млрд виручки. Криза призвела до зупинки виробництва та істотно скоротила попит. Але комусь вдалося навіть заробити.

Таке випливає зі звітності компаній, які проаналізувало фінансове агентство Dow Jones, пише «Інтерфакс-Україна».

Через пандемію автовиробники в усьому світі зіткнулися з однією із найсерйозніших криз за останній час. Деякі з них очікують поліпшення ситуації у другому півріччі.

Toyota Motor Corp. і Volkswagen AG — два найбільших світових автовиробники за обсягом продажів — зазнали також і найбільших втрат виручки за перше півріччя. Сукупно вони втратили $69,61 млрд у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Загальний обсяг втрат 19 найбільших світових автовиробників склав $246,20 млрд.

Volkswagen, який також виробляє автомобілі під брендами Audi і Porsche, за шість місяців втратив $34,17 млрд.

«Перша половина 2020 року було однією з найскладніших в історії нашої компанії через пандемію COVID-19», — відзначає фінансовий директор Volkswagen Франк Віттер.

Французька Renault SA втратила $11,35 млрд виторгу і відзвітувала про рекордний чистий збиток у розмірі $8,63 млрд за перше півріччя 2020-го.

«Ми у важкій, непростій ситуації. Ми всі в ній опинилися. Однак Renault взяв на себе удар від COVID-19, вже перебуваючи в нестійкій ситуації, тому, зрозуміло, для нас це ще важче», — сказав головний виконавчий директор компанії Лука де Мео.

Американські автовиробники також постраждали через пандемію. Компанії Ford Motor, General Motors та Fiat Chrysler Automobiles NV сукупно втратили $69,29 млрд виторгу. Найбільше втратив Ford.

Декому вдалось заробити

Не всі автовиробники опинилися у такому скрутному становищі. Так, продажі компанії Tesla, яка належить бізнесмену Ілону Маску і виробляє електромобілі, хоч і впали у другому кварталі, однак прибуток за перші три місяці року допоміг компенсувати втрати. Загалом за перші пів року компанія збільшила виручку на понад $1 млрд.

Оптимістичні прогнози

Деякі автовиробники налаштовані оптимістично і будують прогнози на другу половину року. Головний виконавчий директор BMW AG Олівер Ципсе і фіндиректор Volkswagen Франк Віттер зазначали наприкінці липня, що компанії висловлюють «обережний оптимізм» щодо другого півріччя.

Японська Toyota, яка втратила $35,45 млрд, очікує, що глобальний ринок автомобілів досягне показників 2019 року до кінця 2020-го або у першій половині наступного року.

Аналітики поділяють цей прогноз. Так, експерт американського банку Citi Ангус Твіді розраховує побачити позитивну тенденцію з обсягів продажу у другій половині року в Європі, оскільки «майже повне закриття європейських ринків у квітні й травні призвело до безпрецедентних рівнів відкладеного попиту».

Найкращі показники в третьому кварталі можуть бути зафіксовані на ринках Великої Британії, Італії та Іспанії, оскільки різкий спад у другому кварталі призведе до ще більш активного накопичуваного попиту, зазначає аналітик.

Позитивним сигналом для більшості автовиробників є динаміка китайського ринку. Продажі пасажирських автомобілів в КНР виросли на 8,5% у річному еквіваленті в липні, говорить директор з досліджень автомобільної галузі в Європі компанії MainFirst Bank Деніел Шварц.

В Україні теж криза?

Так, як і у всьому світі. МВФ прогнозує падіння українського ВВП на 8,2%, Світовий банк — на 3,5%, уряд заклав падіння на 4,8%, а Нацбанк та аналітичні організації й інвестиційні фонди — на 6%. Експерти, інвестиційні фонди та аналітичні організації очікують на поступове відновлення економічного зростання після 2020 року.