Meta не показуватиме політичну рекламу в ЄС через нове законодавство

Корпорація Meta, яка володіє Facebook, Instagram та Threads, заявила, що із жовтня 2025 року не показуватиме на території Європейського Союзу рекламу, пов’язану з політикою, виборами та соціальними питаннями.

Про це повідомили в пресслужбі Meta.

«Це важке рішення, яке ми ухвалили у відповідь на нове регулювання ЄС щодо прозорості та таргетування політичної реклами (TTPA), що створює значні операційні труднощі та юридичну невизначеність», — йдеться в заяві компанії.

Там зазначили, що з 2018 року використовують інструменти, які «забезпечують більшу прозорість реклами про політику, вибори та соціальні питання, ніж будь-яка інша платформа, як онлайн, так і офлайн».

А втім, нові правила ЄС установлюють додаткові зобов’язання для процесів і систем, що створює «неприйнятний рівень складності й правової невизначеності для рекламодавців і платформ», йдеться в заяві.

Зокрема, нові вимоги передбачають значні обмеження на таргетинг і показ реклами, що обмежить можливості політичної реклами досягати своєї авдиторії і призведе до того, що люди бачитимуть на платформах менш релевантну рекламу, пояснюють у Meta.

Тому в компанії ухвалили рішення зупинити політичну рекламу на території ЄС. Проте йдеться лише про рекламу — користувачі в Євросоюзі й надалі зможуть створювати й обговорювати політичні дописи.

Як пише Euromews, регулювання ЄС щодо прозорості та таргетування політичної реклами спрямоване на протидію маніпулюванню інформацією та іноземному втручанню у вибори, набуло чинності у квітні 2024-го, але більшість його положень набудуть повної чинності 10 жовтня 2025 року.

Згідно із цими правилами, політична реклама, зокрема, повинна містити маркування про прозорість і чітко вказувати ключову інформацію, таку як спонсори, вибори, з якими вона пов’язана, сплачені суми та методи таргетування.

Зазначимо, що у 2024 році Financial Times із посиланням на джерела писало, що ЄС має намір відкрити розслідування щодо Facebook та Instagram через побоювання, що Meta не робить достатньо для протидії дезінформації з боку росії та інших країн. 

Регулятори підозрювали, що модерація Meta недостатньо дієва, щоб зупинити поширення політичної реклами, яка ризикує підірвати виборчий процес.