Заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький у студії hromadske 15 жовтня 2019 року
Фото:

hromadske

Рік як за допомогою приладів TruCam водіїв в Україні штрафують за перевищення швидкості. Ці прилади з'явилися на українських дорогах 16 жовтня 2018 — за перевищення швидкості понад 20 км/год вони штрафують на 

255 гривень, понад 50 — 510 гривень. 

TruCam — це прилад, який вимірює швидкість автомобіля з допомогою лазера. Радар виготовили у США експерти NASA. Вимірює швидкість на відстані 1200 метрів, робить деталізований знімок — із 70 метрів. Інформація про час і дату, а також координати авто видає за допомогою GPS. 

В україні вони з'явилися ще у 2012, але офіційно запрацювали рік тому. Від початку роботи радарів патрульні винесли понад 300 тисяч адміністративних постанов, загальною сумою у понад 90 мільйонів гривень. Водночас аварій через перевищення швидкості не поменшало. Що змінилося із появою TruCam — у розмові hromadske з першим заступником начальника департаменту патрульної поліції України Олексієм Білошицьким.

На українських дорогах з’явилися TruCam. І все ж водії перевищують швидкість, люди гинуть у ДТП. Статистика показує, що кількість таких аварій навіть зросла. Чому так?

Труками з'явилися лише рік тому. З'явилися не одразу, а поступово на певних ділянках. Наразі ми вийшли на цифру 100 приладів і майже 130 ділянок, на яких ми вимірюємо швидкість. 

Усе максимально відкрито: карта опублікована на сайті, на сторінці у Facebook — ми попереджаємо про місця вимірювання за допомогою дорожніх знаків, ми обов'язково вмикаємо сині проблиcкові маячки, і поруч стоїть цей транспортний засіб з увімкненими маячками. 

Я не знаю, що ще можна зробити, щоб попередити водія.

Це нормальна європейська практика.

Ні. Я спостерігав за роботою моїх закордонних колег. Якщо ми візьмемо Польщу, Австрію, Німеччину, то там набагато більш прихованим методом здійснюється фіксація поліцейськими. Ми це робимо максимально відкрито. 

Наша мета — не наробити якомога більше постанов, щоб більше людей притягти до відповідальності. Мета — запобігати цьому правопорушенню. Змусити водіїв знизити швидкість, і попередити ДТП. 

Ми аналізуємо результати використання приладів на цих ділянках. Справді кількість ДТП, причиною яких є перебільшення швидкості, зростає. Ми працюємо. Не на всіх ділянках ввели використання приладу, тому десь відмічається значна поліпшена динаміка, десь ще потрібно працювати.

Загалом по Україні не помітно покращення. 

Зараз ми покриваємо навіть не всі траси міжнародного та національного значення. Ми обрали найбільш аварійно небезпечні ділянки саме з причини перевищення швидкості. Проте дійсно є динаміка... Відмічається невеликий ріст [ДТП] протягом цього періоду. До кінця року ми докладемо максимум зусиль, щоб зробити те, що можемо. 

Не треба забувати, що безпека дорожнього руху — це комплексне питання. І відповідальність за безпеку дорожнього руху лежить на дуже багатьох суб'єктах. Є контролюючі органи — це поліція. Але організація дорожнього руху — це відповідальність органів місцевого самоврядування, власників, балансоутримувачів доріг (це розмітка, знаки, організація дорожнього руху, об’їзди, проїзди). 

Заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький

До кінця 2019 року ви анонсували запуск автоматичної фіксації перевищення швидкості. На якому етапі зараз її робота?

До процесу розроблення автоматичної фіксації долучені багато суб'єктів. Це як і всередині МВС є інші суб'єкти, інші органи, які братимуть участь в автоматичній фіксації. 

В чому нині затримка?

Є дуже багато нюансів. Основний масив роботи вже зроблений, але є ще технічні і нормативні нюанси, які потрібно врегулювати, зокрема відносини між Нацполіцією та МВС і Укрпоштою. Всі повідомлення будуть надсилатися заказним листом з повідомленням про вручення. Ми говоримо про десятки, сотні тисяч таких листів. Якщо ми візьмемо TruCam — 300 тисяч [повідомлень] ми за рік напрацювали, не маючи на меті притягнути якомога більше водіїв до відповідальності. 

Система повинна бути запущена так, щоб ні в кого не виникало сумнівів щодо того, чи це була моя машина, чи не моя машина. 

Заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький

Що залишилося для цього зробити? 

Ухвалити декілька нормативно-правових актів, запустити реєстр адміністративних правопорушень, відрегулювати відносини зі структурами. 

Все вже готове для ухвалення закону?

Є рішення, які треба ухвалити на законодавчому рівні. Наприклад, впорядкування використання балів. А є зміни на підзаконному правовому рівні. Проєкти вже розроблені, опрацьовуються центральними органами виконавчої влади. Я думаю, що найближчим часом ми будемо це бачити. 

Патрульна поліція буде виконувати функцію притягнення до відповідальності, оформлення постанов, але розробкою системи займається дуже багато суб'єктів. Я вам пояснив дуже чітко складність процесу. Щоб у країні працювала правильна автоматична фіксація, потрібно все зробити ґрунтовно, а не так, як було зроблено минулого разу. 

Якщо ми зараз наспіх зробимо, тому що комусь просто швидше хочеться, вся система нівелюється — величезні кошти, зроблена робота. 

Поділитись: