Призупинення експлуатації літаків Boeing 737 MAX та скорочення обсягів їх виробництва завдадуть аерокосмічній корпорації збитків щонайменше на 1 млрд доларів.

Про це повідомляє The Wall Street Journal з посиланням на презентацію авіаконцерну Boeing.

Водночас, експерти оцінюють збитки Boeing від тимчасових заборон на польоти 737 MAX набагато більшою сумою. На їхню думку, підсумкові втрати компанії з урахуванням виплат сім'ям загиблих під час аварії двох літаків даної моделі можуть скласти до 3 млрд доларів.

Нагадаємо:

  • Зранку 10 березня пасажирський літак авіакомпанії Ethiopian Airlines зі 149 пасажирами на борту та 8 членами екіпажу розбився, рухаючись з Ефіопії до столиці Кенії — Найробі. Пізніше стало відомо, що усі, хто був на борту, загинули. За попередніми даними, українців на борту літака не було. Після аварії літака Boeing, акції компанії різко подешевшали. Станом на 11 березня компанія Boeing втратила понад 11% своєї вартості після падіння літака в Ефіопії.
  • Це друга аварія літака моделі Boeing 737 Max 8 за минулих 5 місяців. У жовтні 2018 в Індонезії розбився пасажирський літак зі 188 людьми на борту. За кілька хвилин після зльоту він втратив зв’язок з диспетчерами та впав у море.
  • Після аварії в Ефіопії понад 25 авіакомпаній призупинили використання літаків Boeing цієї моделі. Це, зокрема, авіакомпанії Ефіопії, Індонезії, Китаю, Австралії, Сінгапуру, Малайзії, Оману, Південної Кореї, Британії та Норвегії. Європейське агентство авіаційної безпеки (EASA) також заборонило експлуатацію літаків цієї моделі. США також призупинили всі польоти Boeing 737 Max. Державіаслужба України видала рішення з безпеки польотів щодо призупинення експлуатації літаків Boeing 737-8 Max після того, як пасажирський літак такої моделі розбився, рухаючись з Ефіопії.
  • 14 березня стало відомо, що всі літаки Boeing 737-8 MAX, які експлуатуються авіакомпаніями світу, наразі припинили свої польоти та знаходяться на землі.
  • Невдовзі після цього чорні скриньки показали «явну схожість»між двома катастрофами Boeing 737 MAX. Найбільш імовірно, що причиною аварій був збій системи MCAS, яка показувала неправильний кут нахилу літака і, відповідно, неправильно регулювала його, а пілоти не змогли відключити систему і перевести борт в ручне управління. Остаточних результатів розслідування ще немає.
  • 28 березня у компанії Boeing заявили, що оновили програмне забезпечення літаків моделі 737 MAX.

5 квітня у літаках Boeing 737 MAX 8 знайшли нову проблему з програмним забезпеченням, яку в авіакомпанії назвали «незначною».

Поділитись: