Евакуація танкера «Делфі» з одеського пляжу обійшлася у 14 мільйонів. На що їх витратили та хто платив

На те, щоб прибрати затонулий танкер «Делфі» з одеського пляжу, витратили близько 14 мільйонів гривень. Взяли їх не з держбюджету.

Про гроші повідомив на брифінгу 11 вересня Андрій Іванов — директор фірми «Трансшип», до складу якої входить дочірнє підприємство «Краншип», що евакуйовувало судно, передає «Укрінформ».

За 14 мільйонів вони загерметизували пробоїни корпусу танкера, відкачали близько 300 тонн піску та мулу, а також вирізали й видалили з борту аварійного судна до 50 тонн металоконструкцій. Потім танкер стабілізували і відбуксирували.

Нагадаємо, забрати танкер з берега вдалося 10 вересня, майже через рік після катастрофи.

Хто платив?

Гроші тратили не державні. Профінансувати роботи згодилася приватна компанія «Бруклін-Київ».

На брифінгу 11 вересня повідомили, що вона сподівається компенсувати витрати коштом збуту металолому після розпилу танкера на території порту Чорноморськ.

Також згідно з чинним законодавством, керівники «Бруклін-Київ», а також держпідприємство «Адміністрація морських портів України», які забезпечили евакуацію, можуть звернутися за компенсацією до колишнього судновласника.

Що за компанія і чому вона евакуйовувала танкер?

За даними YouControl, «Бруклін-Київ» зареєстрована в Одесі, працює з 2001 року, а її установчий капітал складає понад 2 млн грн. Основним видом діяльності є складування і зберігання.

Також компанія займається гуртовою торгівлею зерна, необробленого тютюну та кормами для тварин, обслуговує об'єкти та проводить електротехнічні й монтажні роботи.

А от епопея з танкером «Делфі» розпочалась у листопаді 2019 року, коли він затонув біля узбережжя, а його екіпаж у складі трьох людей до останнього відмовлявся від допомоги, через що їх врятували фактично силоміць.

За законом прибрати затонуле судно мав його власник, але до кінця липня, тобто, за 8 місяців, зробити це він так і не зміг. Не допоміг і візит на місце президента Зеленського.

У підсумку у держави в особі глави Одеської ОДА, екоінспекції та АМПУ урвався терпець і вона відібрала у судновласника право прибрати танкер. Ситуацію навіть визнали надзвичайною ситуацією місцевого рівня.

Згодом суд наклав арешт на танкер із правом його переміщення АМПУ або іншими особами за дорученням останнього.