Google, Facebook і Twitter запропонували Єврокомісії план протидії дезінформації в мережі

Компанії Google, Facebook, Twitter об’єднали зусилля з іншими ІТ—фірмами і рекламодавцями для боротьби з фейковими новинами в Європі.

Компанії Google, Facebook, Twitter об’єднали зусилля з іншими ІТ-фірмами і рекламодавцями для боротьби з фейковими новинами в Європі.

Про це повідомляє Bloomberg.

Альянс компаній, куди окрім гігантів ІТ-сфери входять компанія Mozilla Corp і основні інтернет-рекламодавці, презентував Єврокомісії свій проект «кодексу практики боротьби з дезінформацією».

Створити його Єврокомісія закликала в квітні 2018 року. ЄК вимагала припинення розповсюдження фейкових новин, пригрозивши соцмережам і ІТ-компаніям обмеженнями у випадку відмови співпрацювати.

В межах свого плану компанії обіцяють інвестувати в технології і програми, які мають інформувати користувачів про надійність джерел інформації, робити більш пріоритетними достовірні новини в пошукових системах і стрічках новин. Водночас різноманіття поглядів теж має відігравати вагому роль в роботі цих технологій.

Також запропонований план передбачає суворі умови для інтернет-реклами, що мають обмежувати розповсюдження дезінформації в рекламному просторі мережі.

26 вересня на сайті Єврокомісії опублікували офіційну заяву Марії Габріел, єврокомісарки з цифрової економіки та суспільства, де вона схвалила запропонований компаніями «Кодекс», але закликала їх посилити свої зусилля у сфері боротьби з дезінформацією в мережі і зазначила, що комісія буде особливо пильно слідкувати за «ефективністю застосування цього плану».

Представники медіа і асоціацій споживачів, які були присутні на презентації «Кодексу» для зовнішньої оцінки його доречності, відреагували на запропонований план негативно.

«В «Кодексі» не має чітких і вагомих зобов’язань, відсутні конкретні цілі, а отже об’єктивно контролювати його втілення неможливо», — зазначили вони.

Єврокомісія оцінить перші результати втілення «Кодексу» до кінця року, після чого, за необхідності, запропонує свої корективи або, у випадку незадовільних результатів, нові обмеження для ІТ-компаній.

Як повідомлялося, у США хочуть перевірити, чи не придушують IT-гіганти свободу слова і конкуренції.

Нагадаємо, у червні 2018 року Єврокомісія оштрафувала компанію Googleна рекордні 5 мільярдів доларів за монополістичні практики на ринку мобільних технологій.

Ще раніше Трамп заявив, що компанії Twitter, Facebook і Google намагаються «замовчувати думки прихильників Республіканської партії».

5 вересня представники Facebook та Twitter дали свідчення в Конгресі США з приводу дезінформації в соцмережах.

/Лев Коротаєвський