ENRU
BBC

ГПУ не підтвердила і не спростувала дані Al Jazeera про конфіскацію «грошей Януковича»

Генпрокуратура не може ні підтвердити, ні спростувати справжність тексту вироку Краматорського райсуду про спецконфіскацію 1,5 мільярдів доларів Віктора Януковича, яку оприлюднив канал Al Jazeera.

Про це повідомив заступник генпрокурора Євген Єнін на брифінгу у Києві, передає «Інтерфакс-Україна».

«Ми не можемо ні підтвердити, ні спростувати той документ, який був оприлюднений у результаті розслідування Al Jazeera. Зверну вашу увагу на те, що зазначений документ не має ні підписів, ні печаток», — сказав Єнін.

За його словами, справжність документа буде підтверджена після проведення аналізу компетентними органами.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Гаманець» Януковича: що відомо про статки олігарха-утікача Сергія Курченка

10 січня телеканал Al Jazeera з Катару оприлюднив 95-сторінковий текст вироку Краматорського райсуду від 28 березня 2017 року, пізніше засекречений, як такий, що містить держтаємницю. 

Саме він (вирок) дав підстави генпрокурору Юрієві Луценку минулої весни конфіскувати на користь держави 1,5 мільярди доларів. Луценко стверджує, що гроші належать колишньому президентові Віктору Януковичу.

На рішення суду тоді наклали гриф «державної таємниці». Повний текст рішення раніше не публікувався.

Крім того, згідно із документом, українська інвестиційна компанія ICU (Investment Capital Ukraine) допомагала Віктору Януковичу вивести з країни 1,5 мільярди доларів у період з 2012 по 2014 рік. Главою ради директорів ICU до 2014 року була екс-глава Національного банку України Валерія Гонтарева. Крім того, ICU вже багато років обслуговує бізнес президента Петра Порошенка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 500 слів про «гроші Януковича»