ENRU
Хороша фігура: як побудувати власну справу у спортзалі — БІЗНЕС-ПЛАН
11 травня, 2017

Спортом можна займатися по-різному, та й цілі занять спортом у кожного різні. І для цього в Україні більш ніж достатньо всіляких спортивних клубів. Приміром, Fit Curves — це 30-хвилинне кругове тренування, яке включає 5 елементів фітнесу. Засновники Fit Сurves створили багатотисячну імперію клубів по всьому світу.

Як це їм вдалося? Скільки можна заробити, відкривши спортзал? Чи існують спортклуби для сором’язливих чоловіків і чи можна на них розбагатіти?

Займатися спортом у Україні зараз зручно та легко, спортивних клубів більш ніж достатньо screenshot з відео Громадське

Гліб і Світлана Співакови — власники мережі клубів Fit Curves в Україні та країнах Східної Європи. Зараз в Україні 144 клуби у 36 містах. Чоловікам вхід заборонено, тут немає дзеркал і немає макіяжу. Сюди ходять різні жінки: повні, літні, сором’язливі, замкнуті жінки, які хочуть спортивне тіло, але через страх і комплекси ніколи б не пішли у звичайний спортзал.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Полуниці цілий рік: як працюють ягідні міні-ферми 

Зараз Гліб запускає нову мережу чоловічих спортзалів Monastic CROSS, яка на перший погляд схожа з Fit Сurves за моделлю тренування. Той же невеликий зал, ті ж відновлюючі станції, які треба чергувати, тренер, який підбадьорює у колі, монітори з інструкціями та кругове тренування.

Fit Curves тричі потрапляла до Книги Рекордів Гіннеса як найбільш швидкозростаюча франчайзингова мережа та франшиза з найшвидшим поверненням інвестицій. В середньому, вкладені на відкриття клубу $ 30-50000 можна повернути вже через 2 місяці після відкриття. Перший клуб був відкритий в США в 1992 році, а зараз у світі налічується більше ніж 12 000 клубів в 90 країнах. У клубах займається близько 4 мільйонів людей.

Урок з фітнесу у спортивному клубі Fit Curves screenshot з відео Громадське

Подібний проект існує і в Чехії. Фітнес-клуб «Експреска» — це 30 хвилинне тренування для жінок під наглядом тренера. Включає кардіо і силове навантаження. Вправи виконуються по колу. За сім років «Експреска» відкрила 40 філій по Чехії і Словаччини. План на найближчі три роки — відкрити ще 40 залів.

Вартість франчайзингового пакету — приблизно 25 тис. доларів. Він включає підприємницьку ліцензію, обладнання, частина витрат на рекламу, IT- систему, а також навчання тренерського штату. Щомісяця керівництво в центральному офісі проводить консультації та тренінги по веденню бізнесу, дотримуючись всі умови, окупність гарантують через 2 роки.

Відкривати перший чоловічий клуб Глібу Співакову допомагав друг і бізнес-партнер Олександр Марчук. Але за рік роботи було продано лише 150 абонементів, в той час як для окупності стартових інвестицій було необхідно 200-220, тому понад рік клуб працював на дотації. Але після того, як новим управителем клубу став Едуард Сухоруких, все змінилося. За півроку Едуард пройшов шлях від стажиста до управителя. І збільшив продажі!

Власники мережі клубів Fit Curves в Україні та країнах Східної Європи запускають нову мережу чоловічих спортзалів Monastic CROSS screenshot з відео Громадське

Під час тритижневого навчання стажисту допомагають розібратися в фізіології, поставити правильне виконання техніки кожної вправи, а також персональний супровід, в яке включено мотивацію, коригування ваги та всю роботу з клієнтом. Надалі тренер може стати управителем і співвласником клубу. Як це зробив сам Едуард.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українська гітара: як виробляють музичні інструменти​

Перед першим тренуванням новий клієнт клубу заповнює анкету, де вказує дані про хвороби, які були в минулому або зараз; які препарати він приймав під час хвороб, як часто курить і вживає алкоголь і так далі. Після чого з ним спілкується тренер. Тренер вносить до анкети показники ваги, підшкірного і вісцерального жиру, м’язової маси, метаболічного віку та інші виміри. Щомісяця виміри порівнюються та на їх підставах видно результати тренувань.

Щоб уникнути копіювання з боку інших спортзалів, нову концепцію розробники збираються запатентувати. А поки оформлюється патент на методику, партнери будують подальші плани.
При цьому Гліб стверджує, що Monastic CROSS, як і раніше Fit Сurves це продукт «блакитного океану». Блакитний океан — це, коротко кажучи, вільний ринок.

Нині ринок спортклубів в Україні — близько $1,5 млрд, при потенціалі щонайменше в $2 млрд. Сьогодні в Україні понад 500 фітнес-клубів, причому 60% всіх спортзалів знаходяться у Києві, а 70% належать мережевим операторам. Решта мереж налічують від 3 до 8 клубів.

Сьогодні в Україні понад 500 фітнес-клубів, 60% всіх спортзалів знаходяться у Києві screenshot з відео Громадське

Будівництво спортклубу площею 3-5 тис. кв. м з басейном обійдеться в $ 1-3 млн. Це витратний проект, при цьому його рентабельність оцінюється в 25%. Тому в кризових 2014-2015 роках спостерігалася тенденція переходу ринку на «сухі» клуби, а також на клуби, що спеціалізуються на певних послугах: кроссфіті, боксі, йозі або групових тренуваннях.

Відкриття «сухого» фітнес-залу до 300 кв. м вимагає $ 100-300 тис інвестицій. А якщо йдеться про регіональний клуб з простим ремонтом і б/у тренажерами, можна вкластися і в 1 млн грн. Експерти відзначають, що преміум-сегмент окупається близько 5 років, економ — близько 1,5 років внаслідок більшої масовості.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як утекти з кімнати: організація квест-руму​

Стартові інвестиції на відкриття клубу Monastic оцінюються в $35-50000 тис. В залежності від розміру приміщення, кількості снарядів і так далі. Як і інші спортклуби, Monastic окупається в першу чергу шляхом продажу абонементів, яких тут існує кілька видів:

Місячний — $18
Піврічний — $112
Річний — $173

В основному продаються піврічні та річні, оскільки за місяць ніхто в спортзалі особливих результатів не досягає. Щоб окупити стартові вкладення у розмірі, скажімо, $ 40 000 необхідно продати:

2222 місячних абонементи = $39996
358 піврічних абонементів = $40 096
232 річних — $40136

У Monastic CROSS партнери також проти зовнішньої реклами, вважаючи, що ця реклама в їхньому випадку вже не працює, тому в місті немає жодного рекламного білборда. Але як без реклами достукатися до тих, хто навіть не збирається займатись фітнесом? Як наповнити блакитний океан клієнтами? — Збір контактів проходить просто на вулиці, в особистій бесіді тренера та потенційного клієнта.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.

Підписуйтесь на наш канал в Telegram