Литва погодилася на рекомендації Єврокомісії щодо транзиту товарів до російського Калінінграда
Уряд Литви погоджується на рекомендації Єврокомісії щодо транзиту товарів у Калінінградську область, що відділена від іншої частини росії територією країн ЄС.
Про це йдеться у заяві МЗС Литви.
Там наголосили, що попередні правила ЄС, які передбачали повну заборону на транзит санкційних товарів, були найбільш прийнятними, але Литва підтримує нові рекомендації.
Також уряд має запровадити механізми моніторингу та ретельного контролю за товарами, які направляються до Калінінградської області. Литва буде відслідковувати, чи не намагається росія зловживати транзитними можливостями.
Прем'єр-міністерка Литви Інгріда Шимоніте зазначила, що поки механізм перевірки транзиту не буде створено, заборона на перевезення низки товарів до Калінінграда продовжить діяти.
Політикиня наголосила, що рекомендації Єврокомісії не обов'язкові до виконання, але Литва вирішила їх підтримати з трьох причин: поваги до Єврокомісії, універсальності рекомендацій для всіх країн і поваги до трансатлантичної єдності.
Що передувало?
З 18 червня Литва заборонила транзитне перевезення залізницею низки товарів, які потрапили під санкції, між росією та Калінінградською областю. Це стосується зокрема перевезення будівельних матеріалів, цементу й металу.
Калінінградська область не має материкового з'єднання з рештою росії, вона розташовується між двома європейськими країнами: Литвою та Польщею. З росії до Калінінградської області найзручніше було постачати товари саме через Литву.
У росії рішенням обурилися та пригрозили вдатися до «заходів задля захисту національних інтересів». А втім, президент Литви Гітанас Науседа заявив, що його країна готова до помсти росії за часткове блокування Калінінградської області.
13 липня Єврокомісія видала рекомендації щодо транзиту підсанкційних товарів. Там вказано, що транзит таких товарів автотранспортом заборонено. Водночас для залізничного транспорту не існує такої заборони на тому самому маршруті.
Разом із тим залишається заборона на перевезення будь-яким видом транспорту технологій військового та подвійного використання. Також держави-члени ЄС мають перевіряти, чи залишаються обсяги транзиту в Калінінград «у межах історичних середніх значень» за останні 3 роки і чи немає незвичайних потоків або торгових схем, які могли б призвести до обходу санкцій.
- Поділитися: