Міністерство інфраструктури презентувало шість ділянок доріг, які планує у майбутньому передати у концесію та залучити від приватних інвесторів 9 мільярдів доларів.

Про це повідомляє пресслужба міністерства.

Зокрема, уряд планує передати у концесію 1500 кілометрів ділянок таких доріг: Харків-Дніпро-Запоріжжя (M-29, M-04, M-18); Бориспіль-Полтава (М-03); Херсон-Миколаїв (М-14); Київ-Житомир-Рівне (М-06); Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19); Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв (M-04, H11).

Ці траси сполучають 10 регіонів України. Якщо їх передадуть у концесію, там мають провести реконструкцію, поточний та капітальний ремонт.

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, у середньостроковій перспективі міністерство планує залучити 9 мільярдів доларів приватних інвестицій.

Що таке концесія і навіщо вона потрібна?

Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (як-от дороги, аеропорти, підприємства тощо) в тимчасове користування приватним підприємствам.

Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг.

Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав, та розподіл ризиків.

А в України вже є досвід утворення концесій?

У червні 2020 року Україна передала в концесію перший масштабний об’єкт — Херсонський морський торговельний порт. Порт отримала компанія «Рисоіл-Херсон». Вона заявила, що інвестує в розвиток порту близько 300 млн грн, а ще понад 18 млн вкладе в місцеву інфраструктуру.

А у вересні Мінінфраструктури підготувало документи для передачі в концесію семи залізничних вокзалів України, щоб залучити інвестиції на 3,8 млрд гривень.

Поділитись: