Фото:

Державна служба з надзвичайних ситуацій / Telegram

Рятувальники продовжують пошук людей на місці аварії літака Ан-26 біля Чугуєва в Харківській області та розгорнули пункт психологічної допомоги для родичів загиблих. Міністр оборони Андрій Таран тим часом уточнив, що головна робоча версія аварії — відмова датчика, а не двигуна, як говорили раніше.

Розслідування трагедії. Район трагедії очепили, а на його місці створили оперативний штаб, повідомили в командуванні Повітряних сил. Там додали, що рятувальники знайшли бортові самописці Ан-26, але пошуки людей, які були на облавку, досі тривають.

На місце виїхала державна комісія під головуванням віцепрем’єра Олега Уруського. До її складу увійшли глави МВС, Міноборони, ДСНС і Харківської облдержадміністрації, повідомляють рятувальники.

Фото:

Державна служба з надзвичайних ситуацій

Попередня причина аварії. Як розповів міністр оборони Андрій Таран журналістам, «попередня оцінка фахівців льотної безпеки — відбулася відмова якогось датчика». Він додав, що, скоріш за все, літак зачепився крилом за землю, через що і зазнав аварії.

«За попередньою інформацією, двигун не відмовив, якийсь датчик відмовив. За тією інформацією, яка в нас є, двигун мав більше 5000 годин льоту до чергового ремонту. Тобто сказати, що щось трапилося з двигуном, ми зараз не можемо», — зазначив Таран.

Міністр оборони також прокоментував інформацію про зношеність літака; раніше ЗМІ знайшли тендер Міноборони на Prozorro, де вказувалося, що літаку 43 роки, і до 1 жовтня йому мали продовжити термін експлуатації.

«Він (літак — ред.) міг би літати без поновленого ресурсу ще три роки… Сталася якась технічна неполадка. Що саме — будемо з’ясовувати», — наголосив Таран.

У командуванні Повітряних Сил пізніше додали: «інформація щодо літака Ан-26Ш, який зазнав катастрофи під Чугуєвом на Харківщині, начебто не був не готовий до виконання польотів й планувався найближчим часом до ремонту, не відповідає дійсності».

Фото:

Державна служба з надзвичайних ситуацій / Telegram

Планові навчання. Служба безпеки України повідомила, що аварія сталася під час планових льотних навчань курсантів. Вони розпочалися о 18:50 і мали завершитися до 22:50. До аварії літак шість разів злетів і п'ять разів приземлився.

«За попередньою інформацією, безпосередньо управління літаком курсанти не здійснювали — всі польоти виконував командир екіпажу. Після виконання частини маршруту о 20:38 він доповів керівнику польотів про відмову лівого двигуна, о 20:40 — запросив захід на посадку, о 20:43 — пройшов дальній привод, о 20:45 — сталася авіакатастрофа», — йдеться в повідомленні СБУ.

Потерпілі та родичі. За останніми даними, внаслідок аварії загинули вже щонайменше 23 людей. 22 із них знайшли мертвими на місці трагедії.

Курсант, якого доставили в Харківську лікарню невідкладної медичної допомоги, помер від опіків, повідомила нам речниця міськради Харкова Олена Мірошниченко. Інший курсант перебуває у військовому шпиталі.

На місці авіакатастрофи у Харківській області рятувальники розгорнули пункт психологічного забезпечення, там працюють восьмеро психологів, додають у ДСНС.

«Ними створено "місце скорботи", куди всі охочі можуть покласти квіти, вшановуючи пам'ять загиблих», — йдеться в повідомленні.

Володимир Зеленський оголосив 26 вересня днем жалоби по всій Україні.

Близько 21:00 біля аеродрому під Чугуєвом (Харківська область) упав військовий літак Ан-26Ш. На його борту перебували 27 людей (20 курсантів Харківського університету Повітряних сил і 7 офіцерів); ще одного курсанта не допустили до польоту.

Офіс генпрокурора повідомив про порушення справи за статтею 416 (порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки) Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводитиме Державне бюро розслідувань. Воно наразі перевіряє чотири версії того, що сталося:

  • катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
  • катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків екіпажем;
  • неналежне виконання службових обов'язків особами, які були відповідальними за керування польотами;
  • неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.
Поділитись: