Новий закон про паркування: фотофіксація не запрацювала, бо уряд не підготував нормативну базу — юрист

Деякі положення нового «закону про паркування», зокрема фотофіксація порушників, досі не працюють, бо уряд та Міністерство внутрішніх справ не підготували необхідну нормативну базу.

Деякі положення нового «закону про паркування», зокрема фотофіксація порушників, досі не працюють, бо уряд та Міністерство внутрішніх справ не підготували необхідну нормативну базу.

Про це в ефірі програми «Нині вже» на Громадському повідомив юрист, експерт LEAD office Тарас Гук.

Він нагадав, що новий закон запроваджує відповідальність за неправильне паркування саме для власників транспортних засобів, а також створює посади інспекторів з паркування, які мають право на фото- та відеофіксацію порушень.

«Ці всі речі — чудові, революційні і правильні — не запрацювали відсьогодні, хоча закон вступив у дію. Кабмін, МВС, інші причетні до цього процесу не встигли підготувати іншу нормативну базу, яка була необхідна, аби запустити: а) можливість притягати власників (авто до відповідальності — ред.) через відповідні реєстри б) немає відповідних технічних засобів, якими можна фіксувати такі порушення», — наголосив Гук.

Юрист зазначив, що, згідно з законом, ці технічні засоби мають пройти спеціальну сертифікацію, яка може бути здійснена тільки після ухвалення урядом рішення про стандарти сертифікації. Наразі такого рішення кабміну немає.

Також Гук розповів, що в більшості країн, де є фото- та відеофіксація порушень правил паркування, дозволено використовувати звичайні телефони або планшети.

«Однак наші депутати пішли далі і в процесі розгляду законопроекту вирішили, що ні, у нас в Україні буде унікальна ситуація — ми не хочемо звичайних смартфонів, ми хочемо супернадійні засоби, які пройдуть відповідно вимірювання, повірку, сертифікацію і так далі», — пояснив юрист.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Звільнити вулиці від авто: чи запрацює «закон про паркування»?

Раніше повідомлялося, що Київрада хоче збільшити кількість паркомісць у Києві в 5 разів до 2020 року.

Нагадаємо, з 27 вересня в Києві почали працювати муніципальні інспектори з паркування.

У грудні 2017 Верховна Рада ухвалила закон про реформування сфери паркування транспортних засобів — посилили відповідальність за порушення правил зупинки, стоянки чи паркування.

У червні Михайлівську площу в Києві звільнили від автомобілів, заборонивши несанкціоновані парковки і транзитний проїзд транспорту.

У травні в Києві вперше виставили на аукціон місця для паркування.