Після реформи Укрзалізниці державі потрібно буде витрачати до 13 млрд на пасажирські перевезення

Пасажирські перевезення щороку приносять Укрзалізниці 12—13 мільярдів гривень, тому після реформи компанії та її розділення на 3 частини, державі потрібно буде компенсовувати ці кошти з бюджету.

Про це повідомив член правління Укрзалізниці Іван Юрик, передає прес-служба компанії.

«Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави — наслідки для галузі реформи й лібералізації ринку приватної тяги будуть неконтрольованими», — повідомив Юрик.

Наразі збитки від перевезення пасажирів Укрзалізниця компенсовує шляхом перехресного субсидування, тобто збиток від перевезення пасажирів перекриває прибуток від перевезення вантажів. Однак, після розділення компанії на 3 частини — пасажирську, вантажну та інфраструктурну — компенсовувати збитки перехресним субсидуванням буде неможливо.

«Під час реформи і розділення бізнесів потрібно буде приймати непрості рішення. Адже у світі ринкової економіки не буває безкоштовного сиру», — додав Юрик.

Нагадаємо, що розділення Укрзалізниці на 3 компанії планують завершити до 2022 року.

Раніше голова Укрзалізниці Євген Кравцов повідомив, що до кінця 2019 року на українську залізницю вийдуть перші приватні перевізники.

Зазначимо, що наразі єдиною компанією, яка має право здійснювати залізничні перевезення в Україні є Укрзалізниця. Якщо на українську залізницю запустять приватні компанії, то вони самі будуть визначати ціну перевезень, однак відповідні маршрути має узгодити держава.

Нагадаємо, що прем'єр-міністр України Олексій Гончарук пропонував розділити Укрзалізницю на 3 компанії.

Напередодні голова Укрзалізниці Євген Кравцов пропонував продати частину акцій Укрзалізниці приватним компаніям для залучення інвестицій.

Раніше виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера, позаштатний радник президента Володимира Зеленського Олег Устенко в ефірі «Радіо НВ» зазначив, що Укрзалізницю потрібно розділити і продати, залишивши в руках держави «стратегічні речі і не дуже цікаві для бізнесу».

«Монстри, які існують, повинні бути вбиті та розчленовані. Я маю на увазі НАК Нафтогаз, Укрзалізницю», — зазначив він.

У відповідь міністр інфраструктури України Володимир Омелян цю ідею розкритикував, зазначивши, що вона «може знищити логістику в Україні».

Голова Укрзалізниці Євген Кравцов повідомляв, що частину Укрзалізниці можуть продати іноземним інвесторам.