Справа про трагедію Ан-26: суд у Полтаві вже вчетверте переніс підготовче засідання

У Київському районному суді Полтави 4 вересня мало б відбутися підготовче засідання у справі щодо авіакатастрофи, яка сталася на Харківщині у 2020 році. Однак його вже вчетверте перенесли.
Про це пише «Суспільне».
Чому справу розглядають у Полтаві?
Прокурор Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони східного регіону Павло Юхимович зазначив, що на початку повномасштабної війни матеріали кримінального провадження з харківського суду передали до полтавського, аби забезпечити їх схоронність.
Під час розгляду по суті мають дослідити, зокрема, 73 томи із матеріалами справи. Прокурор каже, що крім цих письмових доказів є багато людей, яких потрібно опитати як свідків, потерпілих та обвинувачених. А ще є етап дослідження речових доказів.
«Тому це справа, згідно з такими темпами, може затягнутися на досить тривалий час», — зазначив Юхимович.
Він додав, що основна причина перенесення підготовчого засідання — це почергова неявка представників у справі.
Яка причина чергового перенесення?
Захисниця одного з шести підозрюваних — екскомандувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова — подала клопотання до суду щодо перенесення засідання 4 вересня, адже вона перебуває на лікарняному. Сам Дроздов теж не бажав проводити засідання без участі адвокатки.
Водночас прокурор Юхимович сказав, що є можливість продовжити підготовче засідання. Як він пояснив, є клопотання інших обвинувачених, які можна розглянути без участі захисниці Дроздова. Цю позицію підтримали потерпілі та їхній адвокат. Решта учасників заявила, що це має бути на розсуд суду.
«Суд ухвалив, що ми не можемо продовжувати підготовче судове засідання, оскільки це буде порушення права на захист, оскільки сам обвинувачений заперечує продовжувати засідання», ― сказала суддя Київського райсуду Полтави Ольга Логвінова.
Наступне засідання має відбутися 11 жовтня.
Що відомо про катастрофу?
Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня 2020 року. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.
Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) лікувався у Харківському військовому шпиталі, він отримав незначні травми.
У справі шість підозрюваних:
- екскомандувач повітряних сил Збройних сил України Сергій Дроздов;
- колишній командир військової частини А-4104 В'ячеслав Глазунов;
- керівник польотів Олександр Жук;
- заступник командира військової частини А-4104 Віктор Вовк;
- заступник командира військової частини з льотної підготовки Роман Куценко;
- депутат обласної ради, який на час катастрофи виконував обов’язки начальника Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Олександр Турінський.
Їх судитимуть за ст. 416та ч. 3 ст. 425 Кримінального кодексу України. Їм загрожує позбавлення волі до 15 років.
Як просувалася справа?
Офіс генпрокурора наступного дня після катастрофи, 26 вересня 2020 року, порушив справу за статтею 416 Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводило Державне бюро розслідувань.
У травні 2021 року ДБР оголосило про завершення розслідування. В органі сказали, що «найбільш основною причиною трагедії» є незаконне надання керівником польотів на аеродромі «Чугуїв» дозволів на польоти Ан-26 у конвеєрний спосіб — тобто літак злітав після заходження на посадку без остаточної посадки. Слідчі також заявили, що, на їхню думку, вина шістьох підозрюваних у справі доведена.
Колишня генеральна прокурорка Ірина Венедіктова у вересні 2021 року заявила, що справа вже за пів кроку до суду, але захист екскомандувача Повітряних сил затягує процес. Адвокат Дроздова відповів, що затримка пов'язана з діями одного зі слідчих Держбюро розслідувань.
- Поділитися: