США дозволили своїм авіакомпаніям поновити польоти над Чорним морем, Херсонською і Запорізькою областю вже з 27 жовтня. Раніше цивільні рейси над цими територіями були заборонені через втрату Україною контролю над Сімферопольським повітряним простором, до якого вони входять.

Про це йдеться у заяві Федерального авіаційного управління США (FAA).

Оновлено: у попередній версії новини йшлося про те, що США відновлять польоти над анексованим Кримом, однак «Украерорух» нещодавно опублікував оновлену карту, відповідно до якої польоти над Кримом залишаться під забороною. Дякуємо спільноті Друзів hromadske, що вказали на нашу помилку. Перепрошуємо за неточність.

У документі зазначають, що рішення ухвалили через «зміну умов в Україні та супутніх ризиків для цивільної авіації США». Раніше авіаційне управління визнало польоти над анексованим Кримом надто небезпечними для цивільних рейсів, тож США ввели відповідну заборону, яка діятиме до 27 жовтня 2020 року. Після закінчення цього терміну заборона буде автоматично скасована: американська авіація зможе вільно перетинати частини Сімферопольського повітряного простору, окрім території самого Криму.

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявив, що Федеральна Авіаційна Адміністрація зняла обмеження у повітряному просторі під відповідальністю України, оскільки українська сторона забезпечила безпеку таких польотів.

«Ми пишаємось таким результатом конструктивної взаємодії фахівців Державіаслужби України та Украероруху з міжнародними авіаційними організаціями та авіаційними владами різних держав, і зокрема з Федеральною Авіаційною Адміністрацією Департаменту Транспорту США», ㅡ сказав Криклій.

Водночас польоти над територіями України в районі окупованих Донецька та Луганська авіаційне управління США позначає як «небезпечні». Заборону літати над Дніпровським повітряним простором продовжили ще на рік ㅡ до 27 жовтня 2021 року.

Що це за заборона?

У 2014 році Федерального авіаційного управління США ввело заборону на здійснення цивільних рейсів над територіями України, де проводились бойові дії або відзначалось загострення ситуації. Окрім заборони літати над Сімферополем та деякими районами Дніпра, FAA обмежила рейси в аеропорти Харкова, Запоріжжя та Дніпра. Однак вже у 2018 році цю заборону зняли.

Після анексії Криму Україна заборонила зліт-посадку з аеропорту «Сімферополь» всім авіакомпаніям і закрила повітряний простір над усією територією півострова ще в березні 2014 року. У Крим продовжують курсувати російські літаки.

Як влаштований повітряний простір в Україні?

Як пояснили нам в «Украерорусі», увесь повітряний простір України та міжнародний повітряний простір над Чорним морем, де відповідальність за обслуговування авіаруху належить Україні за міжнародними угодами, поділений на 5 районів польотної інформації (FIR): Львівський, Київський, Дніпровський, Одеський і Сімферопольський.

Ці райони не співвідносяться зі звичайним територіальним розподілом областей. Тобто дин FIR - це повітряний простір над чотирма-п'ятьма областями країни. Кожен з них обслуговує окремий диспетчерський центр «Украероруху». 

Після анексії Криму і втрати підрозділу «Украероруху» в Сімферополі обслуговування авіаруху в Сімферопольському FIR передали центрам у Дніпрі та в Одесі. Україна ж встановила заборону на польоти над анексованим Кримом та його територіальними водами та над зонами окупованих Луганську та Донецьку, що входять до Дніпровської FIR.

16 березня 2014 року на території Автономної Республіки Крим провели невизнаний світовою спільнотою референдум про статус півострова. Президент Росії Володимир Путін 18 березня 2014 року оголосив про «включення Криму до складу РФ» — таким чином Росія анексувала український півострів. Україна, Європейський Союз та Сполучені Штати не визнали результати голосування на так званому «референдумі».

Поділитись: