У Каліфорнії заборонять продавати пасажирські автівки зі шкідливими викидами. Щоправда, аж із 2035 року
Губернатор Каліфорнії Ґевін Ньюсом підписав указ, згідно з яким до 2035 року всі пасажирські автівки, що продаватимуться в штаті, повинні бути без будь—яких шкідливих для довкілля викидів. До 2045 року така ж вимога висуватиметься і щодо вантажівок.
Рада з питань використання повітряних ресурсів (CARB) має розробити положення, які б регулювали вимоги до транспортних засобів, що продаватимуться у штаті, зазначає пресслужба губернатора Каліфорнії.
Указ також передбачає розбудову інфраструктури для екологічно чистих автівок у межах штату. При цьому каліфорнійці все одно зможуть мати автомобілі на паливі (якщо придбають їх деінде) і в разі потреби продавати на ринку вживаних авто.
«Це найбільш значний крок, який наш штат може вжити для боротьби зі змінами клімату. Ми забагато років давали машинам забруднити повітря, яким дихають наші діти і сім’ї», — заявив Ньюсом із нагоди підписання указу.
Він також додав, що автомобілі зі шкідливими викидами лише погіршують ситуацію з лісовими пожежами, які вже понад місяць тривають на західному узбережжі США й особливо вразили Каліфорнію.
У чому проблема зі шкідливими викидами?
Вуглецеві викиди накопичуються в атмосфері, створюючи так званий «парниковий ефект»: вони пропускають сонячне світло, але не дають йому розсіятися в космосі. Через це тепло від сонячних променів лишається в атмосфері, поступово її нагріваючи.
За оцінками Міжурядової групи з питань зміни клімату при ООН, до середини ХХІ століття середня температура у світі зросте на 1,5 градуса за Цельсієм. Це теоретично припустима норма, перевищення якої може призвести до зменшення урожайності рослин і, відповідно, змін в екосистемах світу.
Якщо ж темпи зростання викидів, спричинені найбагатшими людьми світу, лишатимуться такими ж, як зараз, до 2050 року температура зросте на ще 1,5 градуса за Цельсієм — навіть якщо решта світу знизить рівень шкідливих викидів до нуля.
Через пандемію коронавірусу у світі сповільнилася економічна діяльність, але вона, як показали дослідження, не призвела до видимої зміни концентрації парникових газів в атмосфері Землі (хоча раніше прогнозували протилежне).
Що взагалі з викидами й транспортом у Каліфорнії?
За оцінками згаданої Ради Каліфорнії з питань використання повітряних ресурсів, на транспортний сектор припадають понад 50% всіх вуглецевих викидів, 80% смогу і 95% токсичних дизельних викидів штату. Впровадження указу, підписаного Ньюсомом, має скоротити викиди парникових газів на понад 35%.
Раніше Рада вже затвердила нові положення, які передбачають поступовий перехід на виробництво вантажних транспортних засобів без вуглецевих викидів з 2024 року. А губернатор Каліфорнії підписав меморандум про сприяння виробництву електричних автівок із 14 іншими штатами США.
У червні CARB уже оголошувала про заборону продажу всіх автівок зі шкідливими викидами, починаючи з 2045 року. Так штат намагається заохотити автовиробників відмовлятися від дизельних двигунів і двигунів внутрішнього згоряння, які шкодять довкіллю.
- Поділитися: