У Києві з’явився ще один сервіс прокату електросамокатів. Що по цінах?

Cервіс оренди електросамокатів Kiwi
Cервіс оренди електросамокатів KiwiInstagram/ride_kiwi_ua

У столиці розпочав роботу сервіс оренди електросамокатів Kiwi. Ціни на поїздки майже вдвічі нижчі, ніж пропонує Bolt.

Про запуск сервісу оренди компанія повідомила в Instagram.

Для роботи з сервісом треба завантажити застосунок через App Store або Google Play і зареєструватися. Застосунок покаже найближчий самокат на карті. Для початку поїздки користувач має просканувати QR-код.

Тарифи на поїздку такі:

  • розблокування самоката — 15 гривень;
  • одна хвилина користування в будній день — 2,50 гривні;
  • одна хвилина користування у вихідний — 3,50 гривні.

Для порівняння, вартість розблокування електросамокату Bolt — 29 грн, а хвилина поїздки — 4,90 грн. Орендувати самокат на весь день можна за спеціальною ціною — 600 грн. Однак з 10 вересня компанія знизила ціну у будні дні. Так, з понеділка по четвер послуга дешевша — 2,9 гривні за хвилину.

Які умови користування?

Під час введення карти в застосунок користувач формує перший депозит. Можна обрати з чотирьох варіантів: 200, 400, 600 і 1000 гривень.

Депозит поповнюється автоматично. У разі, коли баланс становить менш як десять гривень, поїздка завершується самостійно.

Перед завершенням поїздки треба сфотографувати припаркований самокат і внести дані в застосунок. Електросамокати Kiwi можна залишати в будь-якому місці, що не перешкоджає пішоходам і руху транспорту.

Що це за компанія?

Оновлено: У попередній версії новини йшлося про чеську компанію Kiwi. Перепрошуємо за неточність.

Kiwi — це українська компанія, яку заснували у 2019 році, щоб допомогти людям пересуватися містами та не зважати на трафік.

У березні 2020-го Kiwi запустила прокат електросамокатів в Одесі. 7–8 березня планували запустити в Києві, але через карантин довелося перенести запуск.

Компанія планує надалі розширюватися й в інших містах та з більшою кількістю електросамокатів.

Що з електросамокатами в законодавстві?

А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість у понад 50 км на годину.

4 вересня Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт про посилення контролю за легким електротранспортом, велосипедистами та пішоходами. Має з'явитися нова категорія учасників дорожнього руху — користувачі персонального легкого електротранспорту. Це стосується електросамокатів, сегвеїв, гіробордів, гіроскутерів тощо.

На такому транспорті дозволять їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а у разі їх відсутності — по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю. Під час руху в темну пору доби потрібно мати увімкнений ліхтар та виділити себе за допомогою світловідбивних елементів.

Власникам електротранспорту заборонять:

  • перевозити пасажирів, крім випадків, коли це прямо передбачено конструктивним рішенням виробника,
  • користуватися під час руху телефоном, тримаючи його в руці,
  • керувати транспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння.

А яка відповідальність за порушення?

До ч. 2 ст. 127 Кодексу про адмінправопорушення, де йдеться про порушення правил велосипедистами, додадуть користувачів легкого електротранспорту. Зараз ця стаття передбачає штраф у 5 неоподаткованих мінімумів (це 85 грн).