У Києві з’явився ще один сервіс прокату електросамокатів. Що по цінах?

У столиці розпочав роботу сервіс оренди електросамокатів Kiwi. Ціни на поїздки майже вдвічі нижчі, ніж пропонує Bolt.
Про запуск сервісу оренди компанія повідомила в Instagram.
Для роботи з сервісом треба завантажити застосунок через App Store або Google Play і зареєструватися. Застосунок покаже найближчий самокат на карті. Для початку поїздки користувач має просканувати QR-код.
Тарифи на поїздку такі:
- розблокування самоката — 15 гривень;
- одна хвилина користування в будній день — 2,50 гривні;
- одна хвилина користування у вихідний — 3,50 гривні.
Для порівняння, вартість розблокування електросамокату Bolt — 29 грн, а хвилина поїздки — 4,90 грн. Орендувати самокат на весь день можна за спеціальною ціною — 600 грн. Однак з 10 вересня компанія знизила ціну у будні дні. Так, з понеділка по четвер послуга дешевша — 2,9 гривні за хвилину.
Які умови користування?
Під час введення карти в застосунок користувач формує перший депозит. Можна обрати з чотирьох варіантів: 200, 400, 600 і 1000 гривень.
Депозит поповнюється автоматично. У разі, коли баланс становить менш як десять гривень, поїздка завершується самостійно.
Перед завершенням поїздки треба сфотографувати припаркований самокат і внести дані в застосунок. Електросамокати Kiwi можна залишати в будь-якому місці, що не перешкоджає пішоходам і руху транспорту.
Що це за компанія?
Оновлено: У попередній версії новини йшлося про чеську компанію Kiwi. Перепрошуємо за неточність.
Kiwi — це українська компанія, яку заснували у 2019 році, щоб допомогти людям пересуватися містами та не зважати на трафік.
У березні 2020-го Kiwi запустила прокат електросамокатів в Одесі. 7–8 березня планували запустити в Києві, але через карантин довелося перенести запуск.
Компанія планує надалі розширюватися й в інших містах та з більшою кількістю електросамокатів.
Що з електросамокатами в законодавстві?
А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість у понад 50 км на годину.
4 вересня Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт про посилення контролю за легким електротранспортом, велосипедистами та пішоходами. Має з'явитися нова категорія учасників дорожнього руху — користувачі персонального легкого електротранспорту. Це стосується електросамокатів, сегвеїв, гіробордів, гіроскутерів тощо.
На такому транспорті дозволять їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а у разі їх відсутності — по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю. Під час руху в темну пору доби потрібно мати увімкнений ліхтар та виділити себе за допомогою світловідбивних елементів.
Власникам електротранспорту заборонять:
- перевозити пасажирів, крім випадків, коли це прямо передбачено конструктивним рішенням виробника,
- користуватися під час руху телефоном, тримаючи його в руці,
- керувати транспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння.
А яка відповідальність за порушення?
До ч. 2 ст. 127 Кодексу про адмінправопорушення, де йдеться про порушення правил велосипедистами, додадуть користувачів легкого електротранспорту. Зараз ця стаття передбачає штраф у 5 неоподаткованих мінімумів (це 85 грн).
- Поділитися: