Європарламент, Рада Євросоюзу та Єврокомісія досягли угоди про ухвалення директиви, згідно з якою, великим корпораціям, зокрема, Google і Facebook, доведеться платити правовласникам (авторам) контенту так зване роялті за його використання та розповсюдження.

13 лютого Єврокомісія запровадила відповідну директиву. Очікується, що Європарламент і Рада ЄС схвалять реформу у найближчі тижні: якщо її підтримають законодавці, у ЄС буде 2 роки на запровадження цих змін.

Згідно з новими правилами, агрегатори та соцмережі, змушені будуть платити видавцям за відображення їхнього контенту в новинах, ділитися виторгом з виробниками відео і музики, а також не допускати публікацію (видаляти) контенту, захищеного авторським правом.

Щоб використовувати контент на законних підставах, соцмережам доведеться підписувати ліцензійні угоди з правовласниками, включаючи музикантів, письменників і журналістів. Водночас, за законом, укладатися угоди повинні тільки на вимогу правовласника. Крім цього, агрегатори зобов'язані стежити, щоб захищений контент «не викрадали».

Під закон не потраплятимуть ті агрегатори, які мають менш як 5 мільйонів користувачів на місяць, річний дохід менше ніж 10 мільйонів євро та займаються діяльність менш як три роки.

Як зазначає видання, розглянути таку ініціативу вирішили у зв'язку дослідженням інтернету, проведеним у 2015 році у ЄС. Дослідження показало, що 57% користувачів соцмереж читають новини через агрегатори та пошуковики, з них 47% — не переходять на джерело контенту, тим самим позбавляючи його правовласників трафіку.

Як повідомляє Bloomberg, єврокомісар з цифрової економіки та суспільства Марія Габріель пояснила, що нові правила встановлять «баланс між стимулюванням інновацій та захистом європейських цінностей».

Раніше Єврокомісія закликала Facebook посилити протидію дезінформації напередодні виборів у Європарламент.

Нагадаємо, у грудні минулого року суд у США оштрафував Google і Facebook на $455 тис через порушення умов політичної реклами.

Поділитись: