Кабінет міністрів України затвердив положення про Офіс фінансового контролю, яке встановлює завдання, функції та повноваження новоствореної установи.

Відповідне рішення ухвалили під час засідання уряду 19 лютого, повідомили у Міністерстві фінансів України.

Відповідно до затвердженого положення, Офіс фінансового контролю зможе проводити перевірки у міністерствах, державних фондах, бюджетних установах, державних підприємствах, а також на приватних підприємствах, які отримували кошти з бюджету.

Перевірки проводитимуть щодо того, на скільки ефективно використовувалися державні кошти та чи дотримувалися бюджетного законодавства. Також перевірятимуть бухгалтерську та фінансову звітність.

«Окрім того, у положенні передбачено реалізацію інституту фінансової аналітики, тобто проведення аналізу ризиків щодо управління ресурсами держави з подальшим здійсненням контрольних заходів за високоризиковими операціями», — зазначають у Мінфіні.

Там вважають, що зі становленням Офісу фінансового контролю перевірок буде менше, їх проводитимуть лише щодо найбільш ризикових операцій.

13 лютого уряд запустив процес створення Офісу фінансового контролю. Нову установу створять на базі Держаудитслужби. Процес перетворення може зайняти до 6 місяців.

Рішення про створення Офісу фінансового контролю ухвалили ще 11 грудня 2019 року. 5 лютого 2020 року уряд призначив тимчасового виконувача обов'язків відомства, який наразі очолив комісію з реорганізації.

Раніше в уряді повідомляли, що кількість працівників Держаудитслужби планують скоротити у 8 разів. Станом на жовтень 2019 року там працювало 3212 людей.

Зазначимо, що Держаудитслужба (раніше відома як Контрольно-ревізійне управління або КРУ) відповідно до закону має здійснювати політику у сфері державного фінансового контролю. Орган має здійснювати оцінку цільового використання державних фінансових ресурсів для досягнення економії коштів. Раніше Держаудитслужба підпорядковувалась безпосередньо Кабміну.

Поділитись: