Велика Британія зіштовхнулася з дефіцитом садових гномів через карантин та блокування Суецького каналу

Велика Британія почала відчувати дефіцит садових гномів на полицях магазинів. Усе через проблеми з поставками, які виникли під час блокування Суецького каналу, а також ріст популярності цих фігурок під час локдауну.

Про це пише BBC.

Помічник менеджера садового центру Highfield Garden World Ян Бірн пояснює, що під час локдауну продажі садових гномів різко зросли.

«Садові центри настільки завантажені, що я подивився на деякі березневі показники: садові центри були на 97% завантаженішими, ніж у 2019 році», — розповідає Бірн.

Він пояснює, що популярність цих прикрас викликана проблемами з доступністю багатьох популярних товарів.

«Кожен день був схожий на державне свято. Це добре, але безумовно викликає деякі проблеми, тому що не тільки англійські садові центри переживають бум, а й уся Європа, тому виникають проблеми з поставками», — каже Бірн.

Проблемою також стала нестача сировини, з якої роблять фігурки: пластику, каменю та бетону. Виконавчий директор Асоціації садових центрів Іен Вайл каже, що її викликало блокування Суецького каналу.

«Хоча садові гноми не очолюють список усіх товарів, садівництво було дуже популярним під час ізоляції... І, відповідно, у нас були важкі часи, коли ланцюжок поставок перервався», — каже Вайл.

Меблевий гігант IKEA також нещодавно заявив, що в нього виникли проблеми з постачанням садових меблів через високий попит та проблеми з доставкою.

Блокування важливого каналу

Надвеликий контейнеровоз Ever Given 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах.

Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.