Підтоплення метро Києва: начальникові метрополітену призначили цілодобовий домашній арешт

Підтоплення метро Києва: начальникові метрополітену призначили цілодобовий домашній арешт
КП «Київський метрополітен» / Facebook

Виконувачеві обов’язків начальника КП «Київський метрополітен» Віктору Вигівському призначили запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту.

Про це повідомила Київська міська прокуратура.

Ухвалою суду йому заборонено спілкування зі свідками та іншим підозрюваним у кримінальному провадженні. Крім того, він має здати на зберігання свій паспорт для виїзду за кордон. Термін дії запобіжного заходу — до 23 вересня.

Вигівського — головного інженера метрополітену, який зараз виконує обов’язки начальника КП, — підозрюють у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків (ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України). Слідство зазначає, що він неналежно виконував посадові обов’язки, що призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро між станціями «Деміївська» та «Либідська».

Доповнено о 16:57. Начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель КП «Київський метрополітен» обрали аналогічний запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту.

Джерело hromadske у правоохоронних органах повідомило, що фігурантом справи також є колишній начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський, який написав заяву на звільнення у березні. Він ще не отримав підозру, але слідчі проводять оцінку його дій і вже незабаром він може долучитися до переліку підозрюваних.

Закриття станцій

8 грудня 2023 року рух поїздів від станції метро «Деміївська» до «Теремків» на синій гілці київського метро зупинили через розгерметизацію тунелю. У мережі з’явилися відео того, як вода пішла на колії.

На час ремонту перегінного тунелю поїзди курсують синьою гілкою лише між станціями «Героїв Дніпра» та «Либідська» (вона є кінцевою). Натомість на поверхні працюють дублювальні маршрути наземного транспорту.

За даними слідства, організація наземного руху на цій ділянці лише з грудня 2023 року до березня 2024-го обійшлася бюджету Києва у понад 138,5 мільйона. А «Київський метрополітен» недоотримав доходів майже на 26 мільйонів гривень. Хоча ці суми не є остаточними, оскільки ремонт ще триває.

Так, для ліквідації наслідків аварії та розроблення необхідної проєктно-технічної документації «Київський метрополітен» уклав угоду з комерційною структурою на понад 40 мільйонів гривень. За попередніми підрахунками, для відновлення пошкодженого тунелю столичної підземки необхідно більше ніж 400 мільйонів гривень.

Міський голова Віталій Кличко заявляв, що рух метрополітену відновлять до кінця літа 2024-го. А от гендиректор холдингу, який займається ремонтом тунелю, казав, що для робіт знадобиться більше часу — ремонт, за його словами, мають завершити до осені.