Біля Маврикію розколовся танкер з 90 тоннами палива. На Одесу може очікувати щось подібне

Біля узбережжя острівної держави Маврикій в Індійському океані розколовся танкер, який нещодавно сів там на мілину. Більшу частину нафти з судна відкачали, але на борту залишилось близько 90 тонн палива.

Про це повідомляє BBC з посиланням на владу Маврикія.

Вчора, 15 серпня, близько 12:30 по Гринвічу (14:30 за Києвом) від судна відкололася носова частина. На момент розколу на борту було близько 90 тонн палива. Біля судна патрулюють кораблі берегової охорони, також влада посилила захисні огородження, аби вони поглинули паливо, що витікає.

Що сталося?

Суховантаж MV Wakashio сів на мілину наприкінці липня у відомому заповіднику рідкісних тварин Пуент Десні. Маврикій оголосив надзвичайну ситуацію через розлив нафтопродуктів, також влада вимагатиме компенсацію від страхувальників і власника судна. Власник, японська фірма Nagashiki Shipping, обіцяє компенсувати шкоду.

За даними американської аналітичної компанії Ursa Space Systems, станом на 11 серпня нафтопродукти розлилися на площі 27 квадратних кілометрів. Це серйозно зашкодить місцевій флорі і фауні, зокрема рифам, від яких залежить економіка країни.

Водночас, як зазначає BBC World Service, те, що із судна відкачали більшу частину нафти, врятувало від розливу втричі потужнішого, ніж є зараз.

До чого тут Одеса?

Напевне ви чули про танкер «Делфі», який затонув біля узбережжя Одеси ще в листопаді 2019 року і який досі не спромоглись прибрати. Судно регулярно забруднює навколишні води нафтопродуктами.

За вітчизняним законодавством прибирати затонуле судно має його власник. У випадку з «Делфі» першою ідеєю власника було саме розпиляти танкер на частини і в такий спосіб прибрати його. Влада не дала дозволу, бо в такому випадку велика кількість палива вилилась би у море.

До слова, скільки нафтопродуктів всередині танкера, невідомо, бо капітан судна не мав відповідних документів і відмовився називати цю інформацію.

8 місяців держава чекала, доки власник прибере своє судно, однак у липні низка спроб завершилися невдачею, після чого влада взяла на себе відповідальність за прибирання танкера. Наразі тривають підготовчі роботи, як каже міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Раніше він казав, що спочатку Адміністрація морських портів УкраїниАМПУ спробує прибрати танкер цілим, але якщо не вийде — розріже його на частини, однак це «крайня міра».

Тобто, після 9 місяців мук з «Делфі» на Одесу може очікувати найгірший для екології варіант вирішення проблеми — танкер розпилять і вкрай імовірно, що з нього виллється ще велика кількість нафтопродуктів.