Іноземні інвестори не хочуть купувати частку у газотранспортній системі України за $7 млрд — голова Нафтогазу
У Нафтогазі поки не отримали жодної пропозиції від іноземних компаній щодо придбання частки української газотранспортної системи розміром 49% за 7 мільярдів доларів.
Загалом, вартість газотранспортної системи України оцінили у 14 мільярдів доларів.
«Ми поки не бачили бажання купувати долю української ГТС відповідно до такої оцінки. Можливо, воно з'явиться пізніше, але поки ні у кого бажання немає», — повідомив голова Нафтогазу Андрій Коболєв під час «Українського енергетичного тижня» 19 листопада.
За його словами, наявність іноземної компанії, яка б керувала українською ГТС, дозволить зберегти транзит російського газу через Україну та, відповідно, доходи, які Україна отримує від транзиту російського газу.
Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку декілька мільярдів доларів. Зокрема, у 2018 році доходи від транзиту російського газу перевищили українські витрати на імпорт газу на 0,7 мільярдів доларів.
Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки. Зокрема, Росія прагне відмовитися від транзиту газу Україною за рахунок будівництва газопроводів в обхід України, зокрема «Північного потоку-2».
Весною у Нафтогазі оцінили вартість української ГТС на рівні 327,9 мільярдів гривень.
Напередодні у компанії Nord stream2, яка будує газопровід в обхід України «Північний потік-2», оголосили тендер на закупівлю труб для прокладання газопроводу в обхід акваторії Данії, яка так і не надала дозвіл на будівництво газопроводу.
4 вересня стало відомо, що Газпром почав будівництво фінської частини «Північного потоку-2».
25 липня у там розпочались роботи з прокладання труб «Північного потоку-2» дном Балтійського моря.
2 липня у Газпромі заявляли, що прокладатимуть газопровід навіть без дозволу Данії.
3 травня у Німеччині почали будувати наземну частину «Північного потоку-2», незважаючи на відсутність усіх дозволів від країн, через які пролягатиме газопровід.