Двох посадовців Одеської митниці підозрюють в систематичному вимаганні хабарів в обмін на обіцянку не створювати штучних перешкод при розмитненні контейнерів.

Про це повідомили у пресслужбі Державного бюро розслідувань.

Так про підозру за ч. 3 ст. 368 ККУ повідомили в.о. начальника відділу митного оформлення одного з митних постів та в.о. заступника начальника митного поста — начальника одного з відділів митного оформлення Одеської митниці.

За попередньою інформацією, посадовці вимагали та систематично одержували хабарі за нестворення штучних перешкод при розмитненні контейнерів, зокрема проведенні додаткового догляду вантажу, що розмитнюється. Одного з підозрюваних слідчі ДБР затримали під час одержання ним чергової частини неправомірної вигоди у сумі 1 300 доларів.

Підозрюваним вже обрали запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою з можливістю внесення застави.

У разі доведення вини підозрюваним загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, з конфіскацією майна.

Нагадаємо, Служба безпеки підозрює керівництво Одеської митниці в організації масштабної корупційної схеми при розмитненні товарів. Оперативники спецслужби встановили, що в оборудці фігурували начальники відділів митного оформлення постів «Одеса» та «Чорноморськ». 

За даними СБУ, перший з них вимагав 100 доларів з кожного контейнера за доставку вантажів на внутрішню митницю без додаткових заходів контролю. У разі згоди компанію-імпортера вносили до списку і надалі її контейнери за обумовлену плату безперешкодно проходили митний контроль. 

А далі посадовець посту «Чорноморськ» створював комерсантам штучні перешкоди при розмитненні товарів, затягуючи їхнє оформлення. Для розблокування процесу начальник відділу пропонував імпортерам допомогу у заниженні вартості задекларованих вантажів, кажуть в СБУ.

За цю «послугу» він вимагав 50-60% різниці між реальною ціною та тією, яку відображали у митних документах. За даними СБУ, вартість «платежу» складала від 200 до 4000 доларів, частину цих грошей передавали безпосередньо керівництву Одеської митниці. 

Поділитись: