ENRU

#GermanDeathCamps: Польща запустила інформаційну кампанію про табори смерті

У соціальних мережах, зокрема на офіційній сторінці канцелярії прем’єр-міністра Польщі, з’явились ролики інформаційної кампанії German Death Camps (Німецькі табори смерті).

Ідея кампанії не нова й почалась ще у 2015 році, її організатором є «Фундація традицій міст і сіл» — про це йдеться на сайті проекту.

«Ми часто чуємо, що концентраційні табори були польськими. Такі заяви регулярно з'являються в європейській західній пресі та повторюються у фільмах, документах і книгах. Не можна дозволити, щоб історія знову сама себе повторила», — йдеться на сайті.

У зв'язку з нещодавно ухваленим закон про інститут національної пам’яті кампанія стала по-новому актуальною. Сам закон передбачає кримінальну відповідальність для людей, які вживатимуть термін «польські концтабори» та говоритимуть про співучасть поляків у Голокості.

Кампанія є англомовною і направлена на міжнародну аудиторію. В її рамках вже зняли декілька коротких промо-роликів. Серед них - свідчення поляків, які колись були ув’язненими у нацистських таборах. Акцент робиться на тому, що табори були саме німецькими.

«Від початку і до кінця табори були німецькі. Не лише нацистські, а просто-напросто німецькі... Я не могла повірити, коли почула, що це були польські табори. Табори були німецькими», — розповідають героїні відео.

Крім того, під хештегом  #GermanDeathCamps з’явилось ще одне відео.

«Ми зробили багато, щоб врятувати євреїв. Як держава, як громадяни, як друзі. Сьогодні ми по один бік правди», — йдеться у ролику.

Раніше прем’єр-міністр Польщі Матеуш Моравецький в рамках тієї ж кампанії опублікував англомовне відеозвернення, в якому говорив про «відновлення історичної справедливості»:

«Польський уряд заявляє свою чітку позицію. Ніхто не має права на ненависть і на викривлення історії».

Усі ролики розміщені на офіційному каналі канцелярії прем’єр-міністра Польщі в YouTube, деякі з них рекламуються через сервіс.

Таргетування реклами в Youtube доволі гнучке. Налаштування дозволяють обрати конкретні параметри своєї цільової аудиторії і відібрати потенційних глядачів за їхнім віком, статтю, місцем проживання (аж до конкретної вулиці), сферами зацікавлення та ключовими словами в пошуку.

Більше того, у січні 2017 Google анонсував оновлення, що дозволяє використовувати історію пошукових запитів в Google для точнішого таргетування в Youtube. Це все разом дозволяє обирати вузькі ніші серед глядачів для реклами.

Водночас Україна є порівняно дешевою для реклами в Youtube — ймовірно, тому так багато іноземної реклами потрапляє до українських користувачів.

Президент Польщі Анджей Дуда 6 лютого підписав оновлений закон про Інститут національної пам'яті, який передбачає покарання за заяви про причетність поляків до Голокосту.

Серед пакету проектів зокрема був і законопроект про заборону «бандерівської ідеології» в Польщі, який розкритикували у СШАІзраїлі та Франції.

6 лютого Верховна Рада підтримала постанову про звернення до Польщі через «антибандерівський» закон. У заяві зазначається, що Рада «з розчаруванням і глибоким занепокоєнням» сприйняла рішення Сейму про ухвалення закону «про заборону бандерівської ідеології».

ЧИТАЙТЕ: Що треба знати про «антибандерівський закон» у Польщі