Компанію-власника AliExpress внесли до переліку міжнародних спонсорів війни

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло китайську групу компаній Alibaba Group Holding Limited до переліку міжнародних спонсорів війни. Компанії належить зокрема один з найбільших у світі інтернет—магазинів AliExpress.

Про це йдеться на сайті НАЗК.

Після реструктуризації компанії у 2023 році на території росії найбільшого поширення набув інтернет-магазин AliExpress, яким керує дочірня російська компанія ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)».

Зареєстрована у Сінгапурі компанія Aliexpress Russia Holding Private Ltd, до якої зокрема належить дочірня компанія, станом на 2023 рік продовжує бізнес у росії.

Прибуток ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)» за 2022 рік становив близько 160 мільйонів доларів. У НАЗК наголошують, що Alibaba Group також надає свої платформи для продажу товарів з міді, яку росіяни вивезли з тимчасово окупованих територій України.

Так, з жовтня 2022-го по березень 2023 року китайська компанія Quzhou Nova закупила понад 3,2 тисячі тонн мідного сплаву в Дебальцевського заводу металургійного машинобудування, що перебуває в окупації. Загальна сума закупівель становить 7,4 мільйона доларів.

Крім того, Alibaba цензурує на своїх платформах український контент, пов’язаний з російсько-українською війною. У березні 2022 року Alibaba заблокувала профіль українського стрімера за допис про війну. Тоді профіль українця на AliExpress налічував 268 тисяч підписників. Водночас проросійські дописи на платформі не видаляються.

«Усі наведені факти можуть свідчити про те, що компанія підтримує російську агресію не тільки фінансово, сплачуючи податки, але й ідеологічно», — додали в НАЗК.

Спонсори війни

У переліку міжнародних спонсорів війни вже є десятки компаній. Їх автоматично вносять до World-Check — бази даних людей та організацій із підвищеним ризиком, яку використовують у всьому світі для виявлення та управління фінансовими, регуляторними й репутаційними ризиками. НАЗК каже, що через це співпраця з такими компаніями стає ризикованою та небажаною для будь-кого на міжнародному ринку.

У переліку вже є Bacardi, «Райффайзен Банк», Xiaomi, Milka, Unilever, а також мережі роздрібної торгівлі «Ашан», Leroy Merlin і Metro.

Напередодні НАЗК надіслало листи до компаній, які були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни. Агентство пропонує керівникам цих підприємств відвідати Україну, щоб побачити наслідки російської агресії та обговорити вихід бізнесу з росії.