Контейнеровоз Ever Given знову пройшов через Суецький канал. У березні судно заблокувало морський шлях

Контейнеровоз Ever Given у порту єгипетського міста Ісмаїлія, квітень 2021 року
Контейнеровоз Ever Given у порту єгипетського міста Ісмаїлія, квітень 2021 рокуMohamed Elshahed/AP Photo

Контейнеровоз Ever Given 20 серпня знову пройшов через Суецький канал. Минулого разу, в березні, судно на шість днів заблокувало морський шлях, призвівши до затримки сотні комерційних вантажних перевезень.

Про це повідомляє єгипетське Управління Суецького каналу.

Ever Given прямує з Великої Британії, де розвантажили товари з судна, до Азії. Редактор Lloyd's List Джеймс Бейкер написав, що корабель прямує до Сінгапуру на ремонт.

Судно, яке у березні на шість тижнів заблокувало рух Суецьким каналом, на цей раз пропливло без інцидентів. Його супроводжували два буксири.

Разом із Ever Given із Півночі на Південь пропливали 26 кораблів, а 36 суден рухались у протилежному напрямку.

Що сталося у березні?

Надвеликий контейнеровоз Ever Given застряг боком у каналі на північ від порту Суец зранку 23 березня. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Остаточно рух розблокувався 3 квітня.

Власник Ever Given заявляв, що контейнеровоз потрапив на мілину через порив вітру. Водночас Управління Суецького каналу вважає, що винною в цьому є саме компанія-власник судна. Тому там і намагалися відсудити в неї компенсацію за вимушений простій каналу.

Зрештою Ever Given і Управління Суецького каналу досягли домовленості про компенсацію, після чого в липні 2021 року контейнеровоз нарешті покинув канал. Розмір компенсації не розголошують, проте, за даними медіа, йдеться про 200 мільйонів доларів.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставлення товарів на 9,6 мільярда доларів.