Порт Роттердама запропонував екскурсію до того самого контейнеровоза Ever Given. Квитки розкупили за день

Контейнеровоз Ever Given у порту Роттердама. Кінець липня 2021 року
Контейнеровоз Ever Given у порту Роттердама. Кінець липня 2021 рокуПорт Роттердама / скриншот з відео

Порт нідерландського міста Роттердам запропонував людям екскурсію до пришвартованого в ньому контейнеровоза Ever Given. Він у березні 2021 року сів на мілину посеред Суецького каналу, чим заблокував міжнародну торгівлю.

Про це повідомляє The Wall Street Journal.

Контейнеровоз Ever Given дістався Роттердама 29 липня й почав розвантаження товару. Того ж дня порт нідерландського міста у Twitter запропонував людям побачити судно «на власні очі». Але часовий проміжок невеликий — уже 3 серпня Ever Given вирушає до порту Філікстоу в Англії.

Екскурсія, запевняє порт Роттердама, триватиме 90 хвилин. Вона відбуватиметься з борту пароплава, який пропливатиме поблизу Ever Given, поки той розвантажується в порту. Вартість квитків — 13 доларів (350 гривень). Їх розкупили протягом 31 липня.

Безпосередньо на порт Ever Given під час його перебування в Роттердамі пускати людей не будуть — за винятком працівників, сказали The Wall Street Journal представники компанії-власника.

Судно з кінця березня перебувало в єгипетському порту Ісмаїлія і змогло залишити Єгипет після того, як адміністрація Суецького каналу домовилася з власниками Ever Given про компенсацію за вимушений простій каналу. Її розмір не розголошують, проте, за даними медіа, йдеться про 200 мільйонів доларів.

Що сталося?

Надвеликий контейнеровоз Ever Given застряг боком у каналі на північ від порту Суец зранку 23 березня. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Остаточно рух розблокувався 3 квітня.

Власник Ever Given заявляв, що контейнеровоз потрапив на мілину через порив вітру. Водночас Управління Суецького каналу вважає, що винною в цьому є саме компанія-власник судна. Тому там і намагалися відсудити в неї компенсацію за вимушений простій каналу.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставлення товарів на 9,6 мільярда доларів.