Київська піар-команія Pragmatico отримувала замовлення писати від імені ботів коментарі у Facebook на підтримку шоумена, коміка Сергія Сівоха, який на дострокових виборах до Верховної Ради балотувався від «Слуги народу».

Про це йдеться у спільному розслідуванні «Слідство.Інфо» та hromadske «Я ― бот».

Журналіст Василь Бідун, який під прикриттям протягом місяця працював в агенції Pragmatico, отримував від керівників завдання через мережу фальшивих акаунтів у Facebook писати позитивні коментарі про телеведучого й гумориста Сергія Сівоха.

Сівохо під час виборчої кампанії до Верховної Ради в червні-липні 2019 року балотувався від партії «Слуга народу» по 49-му одномандатному округу (Костянтинівка, Дружківка, Костянтинівський та Покровський райони Донецької області).

Як випливає з розслідування, у вказівках для керівників «ботів» вимагали писати всі коментарі на користь Сівоха російською мовою. Приклади тез для ботів були такі (стилістика і граматика збережені):

  • «Сивохо крутой, сомнений нет он будет огромным тараном в борьбе по деокупации и развития донбасского региона»
  • «хорошо, что хоть кто-то не забывает про Донбас ни на минуту, это очень важная тема для нас сейчас и я рад, что Сергей поднимает ее».
Приклади тез за Сівоха з «методички для ботів»
Фото:

Скриншот з фільму «Я ― бот»

У коментарі «Слідству. Інфо» прессекретарка Сівоха Марина Хацаюк сказала, що Сівохо не замовляв послуги ботоферм.

«Ми про ботів і ботоферми нічого не знаємо на наших сторінках. Можливо, комусь це було вигідно ― підіслати ботів (…)Можливо це був заздалегідь спланований хід, аби зараз було що розслідувати (…)», ― заявила вона.

На дзвінки журналістів hromadske Сівохо не відповів.

Компанія Pragmatico, за даними департаменту кібербезпеки Facebook, керувала 168 акаунтами, 149 сторінками і 79 групами, які соцмережа видалила через маніпулятивну активність на них. За версією видання Лига.Tech, агенція Pragmatico, це ― ботоферма, яка виконує замовлення з дискредитації політиків у соцмережах.

Поділитись: