Будівництво російського газопроводу «Північний потік-2», який пролягатиме дном Балтійського моря, є виявом неповаги до європейських політик та принципів.

Про це повідомив міністр закордонних справ Литви Лінас Лінкявічус в інтерв'ю виданню Euractiv.

«В межах ЄС ми домовилися щодо спільних енергетичних принципів, ми погодилися диверсифіковувати наші джерела енергії так, щоб не залежати лише від одного джерела… «Північний потік-2» — це приклад неповаги до наших політик та послідовності», — повідомив Лінкявічус.

Ставлення до «Північного потоку-2» у ЄС неоднозначне. Так, Німеччина є одним з найбільших прихильників будівництва газопроводу, в той час як Польща та країни Балтії виступають з його різкою критикою.

Напередодні стало відомо, що Газпром збудував вже майже 60% «Північного потоку-2».

Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у майже всіх країнах, через води та територію яких планують прокладати трубопровід, зокрема у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.

27 березня повідомлялось, що Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх територіальних водах. Водночас на розгляді в уряду Данії наразі перебуває ще 2 альтернативні маршрути прокладання газопроводу.

Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.

Нагадаємо, Німеччина дозволила прокласти «Північний потік-2» на своїй території. США попередили Німеччину про санкції через газопровід «Північний потік-2».

Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.

Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.

Поділитись: