ENRU

Шампанське, кримінал та Україна в серці: реакція на відставку глави «Укрзалізниці» Балчуна

D320070a12b5325c0
Фото: Олександр Синиця/УНІАН

Польський менеджер Войцех Балчун вирішив піти з посади глави «Укрзалізниці», написавши заяву про звільнення за власним бажанням. Її підтримали на засіданні Кабміну 9 серпня.

За словами прем’єра Володимира Гройсмана, рішення Балчуна «викликане особистими причинами» і ухвалене ним «абсолютно самостійно».

Протягом року перебування Балчуна на посаді довкола «Укрзалізниці» не вщухали конфлікти і чвари, особливого ж загострення набуло протистояння польського спеціаліста з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.

Тож не дивно, що відставка Балчуна стала приводом для низки коментарів представників різних сфер і відомств.

ШАМПАНСЬКЕ ДЛЯ ОМЕЛЯНА​

Один із найзапекліших критиків роботи Балчуна, міністр інфраструктури Володимир Омелян, очікувано потішився рішенню про звільнення поляка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Конфлікт навколо «Укрзалізниці»: причини і версії

«За роботою у відпустці не встиг, але сьогодні ввечері обов’язково вип’ю келих шампанського», — написав міністр у Facebook.

А після засідання Кабміну заявив, що очікує нових кримінальних проваджень щодо порушень у роботі «Укрзалізниці» за час керівництва Войцеха Балчуна.

 Володимир Омелян, міністр інфраструктури України

Я радий, що маємо факт звільнення пана Балчуна з посади. Варто очікувати нових справ, ви знаєте — були звернення Генпрокуратури, НАБУ, Нацполіції з приводу тих правопорушень, які були в роботі «Укрзалізниці» протягом останнього часу.

ЛИСТ ГЕНПРОКУРОРА​

На початку серпня Генпрокурор Юрій Луценко звернувся до прем’єра Володимира Гройсмана з проханням не продовжувати контракт з главою «Укрзалізниці» на підставі того, що Балчун «неналежним чином виконує обов’язки».

Коментуючи звільнення, прес-секретарка генпрокурора Лариса Сарган нагадала, що на сьогодні правоохоронцями розслідуються близько 90 кримінальних проваджень щодо посадовців «Укрзалізниці». 

 Лариса Сарган, прес-секретарка генпрокурора

Голова правління тривалий період на робочому місці не перебував (87 днів зі 145 робочих у 2016 р. та 45 зі 103 у 2017 р.). Слідством установлено, що від виконання безпосередніх обов’язків Балчун фактично самоусунувся, ефективне керівництво не здійснював, що негативно позначилося на діяльності товариства та стані законності на залізничному транспорті загалом.

ПИТАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА НОВІ ЗАВДАННЯ​

Старший економіст Центру економічної стратегії Дмитро Яблоновський уважає, що вимірювати ефективність роботи Балчуна в «Укрзалізниці» можна за різними критеріями, але в контексті відставки наразі актуальніші питання пошуків нового керівника та реформи корпоративного управління держпідприємства.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Піти не можна залишитись: скандали, успіхи та невдачі Балчуна в «Укрзалізниці»

 Дмитро Яблоновський, старший економіст Центру економічної стратегії

Чи є краща альтернатива? Теоретично вона завжди є. А практично — саме час владі її продемонструвати. Одразу скажу, що «досвідчені українські залізничники» такою альтернативою не є. Бо поточний стан УЗ — це саме їх «заслуга», а не Балчуна.

У свою чергу, екс-начальник департаменту інформаційної політики і зв’язків з громадськістю «Укрзалізниці» Данило Ваховський називає Балчуна «псевдоменеджером», а його призначення — виключно політичним рішенням.

 Данило Ваховський, колишній PR-директор «Укрзалізниці»

За минулий рік він не зробив на дорозі абсолютно нічого. Усі досягнення, які собі приписує — зроблені людьми, що працювали до нього і працюватимуть після нього. Геній західного менеджменту не стався, оскільки це від самого початку був фейк на зарплатні в однієї великої фінансово-промислової групи.

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, який неодноразово висловлював підтримку Балчуну, до відставки поляка поставився «з розумінням». Водночас глава уряду вже озвучив вимоги та завдання для нового керівника «Укрзалізниці».

 Володимир Гройсман, прем’єр-міністр України

Вимоги уряду до нового керівника «Укрзалізниці» більш ніж чіткі. Перш за все результати роботи мають відчути всі пасажири, які користуються залізницею. Серед головних завдань нового керівника — завершити процес корпоратизації Укрзалізниці та провести реформу корпоративного управління.

ОСТАННЄ СЛОВО БАЛЧУНА​

Сам тепер уже екс-глава «Укрзалізниці», коментуючи відставку, дякує українцям за підтримку, бажає успіху новій команді та обіцяє докладніше розповісти про здобутки на посаді пізніше.

 Войцех Балчун, екс-глава «Укрзалізниці»

Це була найскладніша і найважливіша місія в моєму бізнесовому житті. Країна, де раніше я був лише раз. Інша корпоративна культура, правове середовище, звичаї, інша мова. Виграний конкурс був для мене і несподіванкою, і викликом, і особистим випробуванням.

«Укрзалізниця» і Україна – назавжди в моєму серці...

Підписуйтесь на наш канал в Telegram