Розвідка РФ у лютому 2014-го організувала в соцмережах дискредитацію подій на Майдані — The Washington Post

Уранці 22 лютого 2014 року Головне розвідувальне управління (ГРУ) РФ запустило в Україні кампанію з дискредитації нової влади та подій на Майдані.

Уранці 22 лютого 2014 року Головне розвідувальне управління (ГРУ) РФ запустило в Україні кампанію з дискредитації нової влади та подій на Майдані.

Про це пише The Washington Post з посиланням на таємний звіт російського відомства, який опинився в розпорядженні видання.

Повідомляється, що з пропагандистською метою в соціальних мережах Facebook та «ВКонтакте» створили велику кількість фейкових облікових записів. Видання наголошує, що за два роки Москва здійснить подібний крок також і під час американських виборів.

Кампанія мала на меті «вплинути на ключових осіб, які ухвалюють рішення, та на широку громадськість, що повинно було виправдати дії російських військових, які 27 лютого в формі без знаків розрізнення захопили будівлю кримського парламенту».

«Персонажі мали представляти «простих людей» з усієї України, які розчарувалися в протестах опозиції на центральній площі Києва, що має назву «Майдан», — пише The Washington Post.

Окремо описується створення ввечері 22 лютого 2014 року облікового запису від імені «Івана Галіцина», який змальовував ситуацію в Києві як «повернення фашистів через 70 років після Другої світової війни». Пізніше «Галіцин» коментував також інші матеріали в англомовних виданнях.

Цю сторінку, за даними видання, створили співробітники ГРУ. У профілі використали світлину Костянтина Ярошенка, який нині відбуває покарання в американській в’язниці за контрабанду наркотиків.

ЗагаломГРУ створило понад 30 українських спільнот у соціальних мережах. Зокрема, після захоплення будівлі кримського парламенту, ГРУ створило чотири групи для підбурювання мешканців Криму виступити за відокремлення від України.

«Використовуючи наші сторінки у Facebook, ми поширили коментарі, що «інформували населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій», — цитує звіт ГРУ The Washington Post.

Для поширення спільнот ГРУ використовувало рекламні пости у Facebook. Зазначається, що лише 27 лютого групи отримали 200 тисяч переглядів. Пости дублювалися до спільнот у «ВКонтакте» і LiveJournal.

У The Washington Post уважають, що вплив інформаційної діяльності ГРУ на розвиток ситуації в Україні важко оцінити.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Криваві гроші»: що відомо про ймовірну причетність Манафорта до розстрілів на Майдані.

Раніше повідомлялося також, що «Фабрика тролів» у Санкт-Петербурзі виділила до третини штату для пропагандистської роботи на виборах президента США.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: «Троянський кінь» Кремля: соцмережі визнали, що їх використали для маніпуляцій у США

18 вересня Facebook надала спецпрокурору США дані акаунтів щодо реклами з РФ.

29 вересня повідомлялося, що Twitter заблокував понад 200 акаунтів у зв'язку із розслідуванням втручання Росії в американські вибори.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Facebook виявив докази активності РФ в соцмережі і змінить алгоритми.

Нагадаємо, що на слуханнях у Комітеті з розвідки колишній секретар Департаменту внутрішньої безпеки США Джей Джонсон заявив, що замовником хакерських атак під час виборів президента у 2016 році був особисто Путін.

Раніше CNN показав документальний фільм про втручання Путіна у вибори в США.