«Сфера цивільної авіації рф на межі колапсу»: ГУР дізналося про наслідки санкцій проти рф

Воєнна розвідка України провела успішну кібероперацію — вдалося здобути великий обсяг закритих службових документів і дізнатися про вплив міжнародних санкцій на «росавіацію», яка є структурним підрозділом Міністерства транспорту рф.

Про це повідомило Головне управління розвідки Міноборони.

Зазначається, що російське відомство відповідає за безпеку польотів та фіксує всі надзвичайні випадки під час використання авіації. Завдяки зламу та проникненню в російські інформаційні системи розвідка отримала перелік щодобових звітів «росавіації» в межах усієї рф за понад півторарічний період.

«Їхній аналіз свідчить  сфера цивільної авіації росії перебуває на межі колапсу», — заявило ГУР.

Зокрема, воєнна розвідка дізналася, що:

  • Упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії зафіксували 185 авіапригод. Близько третини — «інциденти різного рівня небезпеки». Лідером став літак рф Sukhoi Superjet. Так, щодо нього встановили 34 проблемні випадки.
  • За перших 9 місяців 2023 року у рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року сталося 50 таких інцидентів. Отже, ці показники зросли втричі.
  • Найпроблемнішими місцями авіації рф залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення.
  • Через брак потужностей та спеціалістів обслуговування літаків із великим нальотом намагаються переорієнтувати на Іран, де такі роботи проводять без сертифікації.
  • Станом на березень 2022 року росіяни мали близько 820 цивільних бортів іноземного виробництва. Тоді лише до 10% із них пройшли через несертифікований ремонт із застосуванням неавтентичних запчастин, однак вже зараз ідеться про майже 70% авіапарку.
  • Унаслідок дефіциту запчастин одні літаки розбирають для ремонту інших. Так, до середини 2023 року в рф пустили на «донорство» понад 35% повітряних суден.
  • Зараз більшість радянських літаків Ан-2 не може літати, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі. Через санкції їхнє постачання припинили.
  • Упродовж січня 2023 року серед 220 суден Airbus, що є в росії, зафіксували 19 різних відмов. Зокрема, у 9 літаках «Аерофлоту» сталося 17 випадків задимлення.
  • Серед 230 літаків Boeing зафіксували 33 технічні відмови систем літака.
  • Умов російської експлуатації не витримав кожен сьомий бразильський Embraer, яких у рф налічується 21.

Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів, розповіли в розвідці.

Як встановили в ГУР, найбільший вплив на росію мали: заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них, відмова в технічному обслуговуванні й наданні послуг, відмова в оновленні програмного забезпечення, затримання повітряних суден рф за кордоном, обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації.

«Нині москва, наражаючи на смертельну небезпеку своє населення, намагається всіма способами приховати нескінченну купу проблем з цивільною авіацією», — заявила воєнна розвідка.